27 Feb 2017

Novelis

Alhamdulillah...
Syukur ke hadrat Ilahi.. sangat tak terjangka akhirnya cita-cita sejak zaman sekolah rendah menjadi kenyataan..

Sungguh kali pertama aku menghantar manuskrip Isteri aku nanny ke satu publisher, hati sangat berbunga ketika itu. Bagi aku waktu tu seakan mudah jalannya. Mendengar berita baik dari kawan-kawan, aku begitu yakin yang mss sulongku ini jua akan diterima.

Dan tibalah saat yang dinanti.. sangkaanku meleset sama sekali. Mss aku ditolak. Dua bulan penantian yang sangat terasa panjang, akhirnya mengguriskan hati dan perasaan.. sehingga aku menangis satu minggu mengenangkan nasib tak sudah-sudah hahahaha.. mujur ada kawan2 yang aku fikir mungkin dia orang pun sebenarnya gelakkan aku hehehe.. yalah sedangkan salah seorang dari kami entah berapa kali merasakan mss nya ditolak. Aku yang baru sekali ni dah terasa tak mahu menulis lagi kakakaka.. tragis betul.

Sehinggalah satu hari terbaca karangkraf cari manuskrip baru. Mula2 memang was2.. tapi aku tekad juga hantar setelah baiki sikit2 mss Isteri Aku Nanny tu. Aku hantar senyap2 aje tanpa diketahui sesiapa. Maklumlah malu punya pasal. Company besar tu huhu.. sedangkan yang sebelum ni pun tolak mss aku.. inikan pula yang besar..mau gelak dek orang zaman bzaman.

Hampir 3 bulan penantian.. aku terima email yang sangat memgejutkan. Alhamdulillah aku sujud syukur.. mss aku diterima. Dan saat itu bermacam yang aku lalui. Dari permulaan sehinggalah makan masa satu tahun.. kesabaran ini hadiah diakhirnya begitu besar..

InsyaAllah bulan Mac, bulan kelahiran aku.. tak tahulah sama ada sememangnya Alaf 21 pilih mac sebab sengaja tahu bulan kelahiran aku, atau sememangnya bulan 3 itu sudah sinonim dengan aku. Yalah saat aku terima email mengatakan mss aku diterima pun bulan mac juga.. mac 2016 hehe..

Dan sedikit masa sahaja lagi, insyaAllah dengan izinNya dapatlah aku peluk novel sulong aku dibawah penerbitan Alaf 21.. dengan tajuk yang dikekalkan #isterikunanny

Moga ianya menjadi mss sulong yang memberansangkan.. diulang cetak.. laku keras.. dan diterima oleh semua golongan pembaca.. ameen..



Catat Ulasan

Terima kasih kerana meninggalkan jejak

0 ulasan:



 
Copyright @2019 Ayu Balqishah | All Right Reserved
Designed By SF Design Lab | Powered By
Blogger.com