Followers

Jan 21, 2015

kembali diet

No comments:
Since badan dah naik sehingga 66.7kg,selalu sangat cepat letih.Dengan ketinggian 163cm,mungkin orang fikir berat yg ada skrg sudah ok.Tapi untuk tuan punya badan,memang sangat KO!

Tengok adik dah semakin kurus dan semakin cantik huhuhu..rasa cemburu agak menghantui.wassap dia rahsianya.Katanya dia tak lah diet sangat.Just jaga pemakanan.Makan nasi time lunch je.Tu pun tak banyak.Bila terasa lapar,dia ratah sayur.

So bila dikaji.. apa kata cuba je ikut step dia.Tapi aku lebih prefer atkin tapi bukan strict atkin,kadang2 terbabas jugak.heheh

So kalau dikutkan dah 5 hari jugak kot kawal pemakanan.Asyik makan ayan dan sayur sahaja.Nasi ada jugak ambik.tapi sangat jarang.

Target sebelum 17 Feb berat sekurangnya dah turun 10kg.Bermakna 56 macam tu.






Ini adalah antara menu diet ku kononnya..hehe.Hope bila dah turun berat ni..kuranglah stress.Sebab memang perasan,bila berat naik,tekanan masalah yang dihadapi dengan tubuh badan yang agak berisi..stress yang dialami agak berlebih2.dah la stress dengan masalah keliling..masalah diri sdiri.. lepas tu bila tengok cermin muka tembam.. lagi bertambah stress..adoi..

Hope segala masalah yang ku hadapi ketika ini,dapat selesai secepat mungkin.Dan moga target tercapai dan berjalan mengikut apa yang dirancang.Kita merancang,Allah jua merancang.Sesungguhnya perancangab Allah itu lebih baik.

Jan 8, 2015

Malaysia bakal dilanda musim SEJUK

No comments:

Selepas fenomena banjir besar melanda negara nampaknya satu lagi berita yang kurang baik diterima dimana rakyat Malaysia dinasihatkan supaya bersedia untuk menghadapi fenomena cuaca sejuk luar biasa dalam tempoh terdekat seperti yang berlaku di negara ini pada Januari tahun lalu.

Fenomena ini dikatakan bakal dirasai oleh negeri-negeri disebelah Pantai Timur semenanjung Malaysia yang baru saja menghadapi bencana banjir besar yang menyebabkan kerugian hampir Rm1 billion untuk negeri Kelantan sahaja.

Keratan KOSMO!

Pakar Geografi dan Kajian Iklim Bandar, Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM), Prof. Datuk Dr. Shaharuddin Ahmad berkata, fenomena itu bakal melanda negara ini disebabkan dunia berdepan dengan perubahan cuaca secara menyeluruh.

“Ketika ini cuaca sejuk melampau berlaku di Siberia, Rusia. Tiupan udara bertekanan udara tinggi dari Siberia itu bergerak ke China dan akan membawa cuaca sejuk memasuki Laut China Selatan sebelum bergerak ke negara-negara Asia Tenggara termasuk Malaysia sepanjang musim Monsun Timur Laut.

“Justeru, adalah tidak mustahil fenomena cuaca sejuk ini bakal melanda negara sekali lagi dalam jangka waktu tertentu sebelum musim monsun itu berakhir pada Mac nanti,” ujar Shaharuddin yang dipetik akhbar KOSMO!

Jan 7, 2015

Jual Ngaku chips pula!

No comments:


Ada ke penggemar kerepek kat sini?pernah tak rasa NGAKU CHIPS?
Ngap!Ngap!Ngap!
Tak sedar dah habis..licin..

Rasanya yang lemak-lemak.. memang lain dari yg lain..
Nk cuba?
Lagi 1.. NGAKU CHIPS ni hanya ada setahun sekali shj!

Tak mahal pun.. hanya Rm 12 sebalang postage Rm 7
Sesuai dgn rasa.. dan cara penyediaannya..
TERUJA!!!??
Baik korang cecepat follow ig shop @fishahbabyboo

Berminat terus whatsap 018 955 2269

 #sayajualkerepek #kerepeksedap #ngakuchips

Dec 30, 2014

Pesawat Airasia zest pula tergelincir di Filiphina

No comments:

Filipina, 30 Dis - Sebuah pesawat AirAsia Zest bernombor pendaftaran Z2 272 hari ini dilaporkan tergelincir di lapangan terbang Kalibo, Filipina petang tadi.

Peristiwa malam krismas

No comments:
Balai Wangsa Maju KL
Peristiwa malam krismas..

Balai wangsa maju terima maklumat ada sebuah pondok di dalam hutan berhampiran damaisari wangsa melawati. Sepasukan anggota balai wangsa maju pergi ke hutan tersebut dan siasat berkenaan dakwaan wujudnya sebuah pondok dlm hutan. Setiba di lokasi apa yg menyentuh hati kami, dapati seorang pakcik tua tinggal di pondok buruk tersebut merengkot kesejukan dan kelaparan. 
Beliau jelaskan sudah lama tinggal di hutan tersebut sejak kawasan tersebut estet getah lagi. Dan bila ditanya kenapa tinggal dihutan yg gelap tersebut dan jawab beliau, beliau hidup sebatang kara dan tak mahu susahkan orang. Atas dasar kemanusiaan, anggota balai belikan makanan utk pakcik daif tersebut dan tatkala menerima makanan tersebut, airmata menitis dari mata tua beliau. 
Beliau berkata inilah pertama kali beliau menerima sumbangan makanan yg banyak. Hiba dan tersentuh hati kami kerana ada kehidupan yg daif dalam arus pembanginan yg pesat di kawasan tersebut. Keesokannya sekali lg anggota dari balai wangsa maju melawat pakcik tersebut dan kali ini Ketua Polis Balai Wmaju membawa bersama Hj Mustafa Ketua Persatuan Penduduk Sek.1 ke lokasi hutan tersebut. 
Di siang hari lagi jelas kedaifan dapat dilihat. Kali ini kami bawa nasi beriani. Sekali lg mata tua pakcik tersebut mengeluarkan airmata. Hakikatnya sudah bertahun beliau tak dapat merasai nikmat makan seperti nasi beriani. Makanan rutinnya adalah roti yg disedekahkan oleh org yg mengetahuinya tinggal dihutan. 
Betapa sedihnya hati kami. Sebagai polis, kami juga insan yg berperasaan dan kami akan pastikan pakcik tua tersebut mendapat pembelaan dalam hidupnya dalam beliau mengharungi sisa hayatnya. 
Terfikir kami, bagaimanakah hidupnya bertahun2 dihutan. Bagaimana beliau tidur dalam kesejukan? Bagaimana beliau atasi kelaparan? Kami berterima kasih kepada yg memberi maklumat. Sekurangnya kita menjumpai hakikat kebenaran kehidupan dalam arus pembangunan yg pesat. 
Wajar kah kita tidur di tilam empuk sedangkan ada manusia di hujung usianya tidur beralaskan papan? InsyaaAllah polis akan uruskan kebajikan pakcik daif ini atas dasar keinsanan. Innamal Aqmal Binniat. Sekian
p/s : TQ kepada yang berkongsi cerita.Tak tahulah jika saya ada di situ,mahu menangis tanpa henti,terus pengsan agaknya,Yelah macam-macam bermain di benak fikiran.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...