28 Ogo 2017

Hilangkan Jerawat Arghh

Serius aku tension tahap nak terjun lombong.. hampir 18 tahun memegang rekod muka tanpa jerawat. Setakat whitehead tu adalah..

Semua sebab kedegilan aku.. tengok testimoni orang pakai elok aje.. adik sendiri pun pakai.. muka merelip usah cakap.. glowing sokmo sampai la ni.. cuma sekarang nampak kulit dia dah kemerah-merahan.. tapi still nampak okey.

Tension bila tengok muka sendiri yang tak menjadi.. sebenarnya ada aje baca sana sini muka diaorang pun jadi teruk juga.. tapi dah DEGIL kan, tak boleh nak buat apa lah...

Aku tetap gak nak guna T*** tu.. bila kecoh pasal ada bahan yang boleh rosakkan badan, dan rosakkan otak anak yang menyusu badan, terus aku berhenti. Tak pikir apa dah.. sejak tu, dia naik sikit-sikit.. dan sekarang..





Hamik kau... tu baru belah kanan, belah kiri, dahi tak mau nak tunjuk.. rasa nak menangis.. muka siap burn lagi.. dalam gambar tak jelas sangat.. kalau depan-depan, pak mentua yang tak berapa nak nampak tu pu , boleh tegur kenapa dengan muka aku... huhuhu..

Last sekali, aku gigihkan juga diri ni cari resepi yang boleh dibuat sendiri... bila dah kaji itu ini.. essential oil yang aku dapat percuma tu pu tak terusik sangat lagi, jadinya biarlah aku jadi testi yang pertama ke apa..

Mana aku dapat eo? alhamdulillah jugalah hasil dari buat ghostwritting, copywritting, dapat free je essential oil ni.. rezeki.. 


Berbekalkan semangat yang ada, maka terhasillah serum aku bikin sendiri..


'ACNE OVERNIGHT SERUM'

aku guna bahan utama dia grapeseed oil , beli di Aeon..tak igat pula berapa harga..

Dan bahan yang lainnya aku guna essential oil...



Acne overnight serum

Carrier oil (grape seed oil) 

4 drop frank
3 drop lavendar
2 drop tea tree
1 drop lemon

Guna 1 ke 2 drop setiap malam sebelum tidur 
Simpan tempat sejuk / elakkan dari terkena cahaya matahari dan simpan tempat gelap.
Cara buat :-
Aku letak segala EO tu dulu, baru tuang grapeseed oil.. botol dalam anggaran 10 ml.. 

Nanti ada feedback aku share, baik buruk aku share je nanti huhu..buat masa ni gatal-gatal kat muka waktu malam tak ada dah.. baru 2 hari guna serum ni.. hope leh licin seperti sediakala.. ameen..




Catat Ulasan

Terima kasih kerana meninggalkan jejak

0 ulasan:



 
Copyright @2019 Ayu Balqishah | All Right Reserved
Designed By SF Design Lab | Powered By
Blogger.com