Skip to main content

Buntat/Geliga/Batu

ada tak sesiapa yang minat bab-bab Buntat/Geliga/Batu , saya ada koleksi barang-barang ni ...

saya ingin tahu sesiapa boleh bagi penjelasan / nama batu-batu yang saya miliki ini ..



menurut ayah , ayah menjumpai batu ni diatas sebuah padang , sesiapa yang mengetahui batu ini jenis apa boleh lah kongsikan ya :) ..


ok , yang ni dijumpai oleh bapa saudara saya didalam ikan cencaru .. saya amat berkenan tengok warna batu ni .. sesiapa yang ketahui tentang batu ini bolehlah berkongsi sama ya :)


yang ni telah pun dijadikan batu cincin , bentuk asalnya saya tidak pula snap picnya..sebab langsung tak terpikir.. batu ni asalnya besar macam bongkah .. didapati dari sebuah gua , lupa gua mana oleh bapa angkat ayah saya .. sekarang tinggal yang ini sahaja kalau xsilap saya,sebab yang lain telah pun dibahagikan kepada jiran-jiran untuk dicanai menjadi batu cincin mereka :) .. yang ni pun tak tau nama batunya ..

p/s : setiap batu pasti ada namanya tersendiri kan .. jadi sesiapa mengetahuinya bolehlah kongsikan sama-sama disini :) .. 

Comments

Popular posts from this blog

Pemilihan makanan kucing :)

Makanan kucing ialah benda paling penting perlu ada bila kita bela kucing. Tapi berapa ramai yang consult dengan veterinarian atau baca dengan teliti dekat packet makanan tu sebelum membeli makanan kucing.Mok2 dan Chimey ialah kucing pertama yang kami pelihara.Dan 10 tahun yang lalu, saya cukup takut dengan kucing. Bukannya apa, takut kena cakar. Hahaha.

First time pelihara kucing, memang saya tak tahu apa makanan yang patut aku bagi kucing ni. Whiskas? Friskies? Iams? Nasi? Ikan kembung? Semua diorang pernah try, kecuali nasi dengan ikan kering la, haha. Dan kucing saya siMok2 memang tak pernah cerewet kecuali si Chimey (Betina) tu. Bagilah jenama apa pun kat Mok2, dia tak pernah menolak. Tak pernah bad mood bila tengok makanan.


Perkongsian ( Propolis ) kami makan tau!

Kami sekeluarga makan propolis..komen kami..yup sgt bagus..cuci dlm badan..ayah dlu kalau makan kambing mesti rs pening2 or panas tapi skrg dh x..n ayah kata selain monavie,propolis ni terbaik n sesuai tuk ayah..terbaik..kalau ada bminat nk tahu boleh PM..nk try pun boleh..beli sebotol dlu..harga 1 pack ji rm 190..nk dpt hg kawan2 leh PM..ayah selalu tak larat nak naik atas,coz rumah kami tingkat 4,mesti berhenti-berhenti dari tingkat ke tingkat sekarang alhamdulillah ayah ckp,kalau ikut cara kami .. mak akan buat air propolis dalam 1.5L air kosong tu dan letak dalam peti sejuk,jadi bila-bila masa kami nak minum,senang kami terus minum je .. tak payah nak titik2

kat sini saya kongsi kelebihannya dan seangkatan dengan nya


Cara Penggunaan Propolis ActiveAturan MakanDewasa
Amalan Harian :  Pagi atau Petang  – 15 titis setiap dos Sakit Ringan :  3 kali sehari – 15 titis setiap dos Sakit Kronik : setiap 4 jam – 15 – 33 titis setiap dos Remaja Dan Kanak Kanak 1/2 sukatan dewasa, kanak kanak …

Produk Penjagaan Wajah

hihihi.. kali ni tetiba rasa nak menulis tentang produk penjagaan wajah yg sy guna skrg ..

masa jejalan nak cari barang makeup baru di watson seri manjung (baru tau kat sini ada watson) , coz barang makeup tertinggal di KL , last2 husband ajak beli baru je kat sini.Sedang dok mencari alang2 cari sekali brg mandian bagai , tetiba ternampak produk Bio-essence Tanaka White 4x Anti Dark Fighters!