Nov 18, 2012

BOIKOT ( Ok ke X? )

Ramai yang cakap kenapa tak tutup je akaun FB,tak payah guna Apple,Android,Microsoft,Intel dan lain-lain.. Youtube .. ya , betul tu tapi sekurang-kurangnya kita masih ada usaha untuk cuba tidak menggunakan produk Israil ini.Tapi tak apalah semua orang ada pendapat mereka sendiri ...

Saya sendiri dulunya makan KFC,MCD,Pizza HUT,pergi STARBUCKS, dan gunakan produk-produk yang berkaitan dengan ISRAIL.. kerana dulu masih tidak mengerti apa dan mengapa..namun sekarang saya ingin cuba membuang sedikit demi sedikit dan cuba elakkan dari terbeli dan pergi ke tempat yang ada kena mengena dengan Zionis Laknatullah ini ... Tak apalah tidak mampu buang kesemuanya,namun sekurangnya kita sudah berusaha sedaya kita,kita tidak mampu untuk turut serta ke medan perang,namun Allah swt tahu apa niat kita insyaAllah :)

Dan untuk yang ingin terus mengguna pakai ,makan dari produk-produk dari Yahudi ini biarlah,mungkin mereka juga punya alasan tersendiri.Kita harus hormat setiap pendapat.Kita tidak boleh paksa orang buat,apa yang kita buat. 


Namun mari kita ambil sedikit pencerahan dari kisah Nabi Ibrahim a.s


Berlaku kisah di zaman Nabi Ibrahim semasa Baginda dibakar oleh kaumnya, seekor burung kecil terbang berulang alik mengisi air dalam paruhnya lalu menyiram ke atas api yang membakar. Itulah yang dilakukannya berulang kali.
Tingkah lakunya diperhatikan makhluk Allah yang lain lalu bertanya kepada burung kecil itu:
“Untuk apa kau berpenat lelah mengambil air berulang alik, sedangkan api yang membakar Nabi Ibrahim tidak akan terpadam dengan air yang kau siramkan itu.”


Lalu dijawab oleh burung berkenaan:
“Memang ia tidak akan dapat memadamkan api itu, tetapi aku lebih takut kepada Allah kerana Allah akan menyoal aku nanti, apakah yang aku sudah lakukan untuk agama Allah, dan Allah tidak akan bertanya sama ada aku berjaya memadamkan api itu atau pun tidak.”
Berlainan pula dengan cicak yang bertindak jahat dengan menghembus kepada api yang membakar Nabi Ibrahim dengan harapan api akan menjadi lebih marak untuk terus membakar Nabi Ibrahim (walaupun sebenarnya hembusan itu tidak membawa kesan ke atas api berkenaan).
DARIPADA Amir bin Saad, daripada bapanya (Saad bin Abi Waqas) katanya:
“Sesungguhnya Nabi SAW memerintahkan supaya membunuh cicak dan baginda menamakannya sebagai ‘si penjahat kecil’.” (Hadis riwayat Muslim)
Sumber:
Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM)
===========================================================
p/s:
Setiap perbuatan dinilai pd niat.. seperti kisah burung kecil yg cuba memadam api Nabi Ibrahim AS dan cicak yg cuba memarakkan api (“Sesungguhnya Nabi SAW memerintahkan supaya membunuh cicak dan baginda menamakannya sebagai ‘si penjahat kecil” (Hadis riwayat Muslim)). Walaupun usaha mereka kecil tetapi tetap dipandang oleh Allah SWT. Jadi,lakukanlah kebaikan dimana sahaja kita berada walaupun kita diperkecilkan..^^


- saya hanya buat semampu saya , selebihnya saya serahkan kepada Allah Yang Maha Esa untuk menilainya , biarlah dipandangan manusia kita dipandang sinis dan seolah bertindak B***H .. Kita seagama , kongsi Tuhan yang sama , namun Allah Tuhan kita tidak pernah membezakan kita selagi kita masih berpegang padaNya ... - 

HANYA ALLAH SWT , TUHAN UNTUK SEGALANYA , DAN DIA SAHAJA YANG BOLEH MENGHUKUM KITA , YANG PENTING KITA MENGIKUT PETUNJUK YANG SUDAH DIKIRIMKANNYA KEPADA KEKASIHNYA

0 comments:

Followers

My 1st novel

My 1st novel
sudilah baca ya

Warkah Seharum Cinta FAN

sahabat sedang menambah ilmu

Popular Posts

Archive

Powered by Blogger.

Chat

Copyright © . | Powered by Blogger
Design by Blog Oh! Blog | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com