Skip to main content

BOIKOT ( Ok ke X? )

Ramai yang cakap kenapa tak tutup je akaun FB,tak payah guna Apple,Android,Microsoft,Intel dan lain-lain.. Youtube .. ya , betul tu tapi sekurang-kurangnya kita masih ada usaha untuk cuba tidak menggunakan produk Israil ini.Tapi tak apalah semua orang ada pendapat mereka sendiri ...

Saya sendiri dulunya makan KFC,MCD,Pizza HUT,pergi STARBUCKS, dan gunakan produk-produk yang berkaitan dengan ISRAIL.. kerana dulu masih tidak mengerti apa dan mengapa..namun sekarang saya ingin cuba membuang sedikit demi sedikit dan cuba elakkan dari terbeli dan pergi ke tempat yang ada kena mengena dengan Zionis Laknatullah ini ... Tak apalah tidak mampu buang kesemuanya,namun sekurangnya kita sudah berusaha sedaya kita,kita tidak mampu untuk turut serta ke medan perang,namun Allah swt tahu apa niat kita insyaAllah :)

Dan untuk yang ingin terus mengguna pakai ,makan dari produk-produk dari Yahudi ini biarlah,mungkin mereka juga punya alasan tersendiri.Kita harus hormat setiap pendapat.Kita tidak boleh paksa orang buat,apa yang kita buat. 


Namun mari kita ambil sedikit pencerahan dari kisah Nabi Ibrahim a.s


Berlaku kisah di zaman Nabi Ibrahim semasa Baginda dibakar oleh kaumnya, seekor burung kecil terbang berulang alik mengisi air dalam paruhnya lalu menyiram ke atas api yang membakar. Itulah yang dilakukannya berulang kali.
Tingkah lakunya diperhatikan makhluk Allah yang lain lalu bertanya kepada burung kecil itu:
“Untuk apa kau berpenat lelah mengambil air berulang alik, sedangkan api yang membakar Nabi Ibrahim tidak akan terpadam dengan air yang kau siramkan itu.”


Lalu dijawab oleh burung berkenaan:
“Memang ia tidak akan dapat memadamkan api itu, tetapi aku lebih takut kepada Allah kerana Allah akan menyoal aku nanti, apakah yang aku sudah lakukan untuk agama Allah, dan Allah tidak akan bertanya sama ada aku berjaya memadamkan api itu atau pun tidak.”
Berlainan pula dengan cicak yang bertindak jahat dengan menghembus kepada api yang membakar Nabi Ibrahim dengan harapan api akan menjadi lebih marak untuk terus membakar Nabi Ibrahim (walaupun sebenarnya hembusan itu tidak membawa kesan ke atas api berkenaan).
DARIPADA Amir bin Saad, daripada bapanya (Saad bin Abi Waqas) katanya:
“Sesungguhnya Nabi SAW memerintahkan supaya membunuh cicak dan baginda menamakannya sebagai ‘si penjahat kecil’.” (Hadis riwayat Muslim)
Sumber:
Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM)
===========================================================
p/s:
Setiap perbuatan dinilai pd niat.. seperti kisah burung kecil yg cuba memadam api Nabi Ibrahim AS dan cicak yg cuba memarakkan api (“Sesungguhnya Nabi SAW memerintahkan supaya membunuh cicak dan baginda menamakannya sebagai ‘si penjahat kecil” (Hadis riwayat Muslim)). Walaupun usaha mereka kecil tetapi tetap dipandang oleh Allah SWT. Jadi,lakukanlah kebaikan dimana sahaja kita berada walaupun kita diperkecilkan..^^


- saya hanya buat semampu saya , selebihnya saya serahkan kepada Allah Yang Maha Esa untuk menilainya , biarlah dipandangan manusia kita dipandang sinis dan seolah bertindak B***H .. Kita seagama , kongsi Tuhan yang sama , namun Allah Tuhan kita tidak pernah membezakan kita selagi kita masih berpegang padaNya ... - 

HANYA ALLAH SWT , TUHAN UNTUK SEGALANYA , DAN DIA SAHAJA YANG BOLEH MENGHUKUM KITA , YANG PENTING KITA MENGIKUT PETUNJUK YANG SUDAH DIKIRIMKANNYA KEPADA KEKASIHNYA

Comments

Popular posts from this blog

Pemilihan makanan kucing :)

Makanan kucing ialah benda paling penting perlu ada bila kita bela kucing. Tapi berapa ramai yang consult dengan veterinarian atau baca dengan teliti dekat packet makanan tu sebelum membeli makanan kucing.Mok2 dan Chimey ialah kucing pertama yang kami pelihara.Dan 10 tahun yang lalu, saya cukup takut dengan kucing. Bukannya apa, takut kena cakar. Hahaha.

First time pelihara kucing, memang saya tak tahu apa makanan yang patut aku bagi kucing ni. Whiskas? Friskies? Iams? Nasi? Ikan kembung? Semua diorang pernah try, kecuali nasi dengan ikan kering la, haha. Dan kucing saya siMok2 memang tak pernah cerewet kecuali si Chimey (Betina) tu. Bagilah jenama apa pun kat Mok2, dia tak pernah menolak. Tak pernah bad mood bila tengok makanan.


Perkongsian ( Propolis ) kami makan tau!

Kami sekeluarga makan propolis..komen kami..yup sgt bagus..cuci dlm badan..ayah dlu kalau makan kambing mesti rs pening2 or panas tapi skrg dh x..n ayah kata selain monavie,propolis ni terbaik n sesuai tuk ayah..terbaik..kalau ada bminat nk tahu boleh PM..nk try pun boleh..beli sebotol dlu..harga 1 pack ji rm 190..nk dpt hg kawan2 leh PM..ayah selalu tak larat nak naik atas,coz rumah kami tingkat 4,mesti berhenti-berhenti dari tingkat ke tingkat sekarang alhamdulillah ayah ckp,kalau ikut cara kami .. mak akan buat air propolis dalam 1.5L air kosong tu dan letak dalam peti sejuk,jadi bila-bila masa kami nak minum,senang kami terus minum je .. tak payah nak titik2

kat sini saya kongsi kelebihannya dan seangkatan dengan nya


Cara Penggunaan Propolis ActiveAturan MakanDewasa
Amalan Harian :  Pagi atau Petang  – 15 titis setiap dos Sakit Ringan :  3 kali sehari – 15 titis setiap dos Sakit Kronik : setiap 4 jam – 15 – 33 titis setiap dos Remaja Dan Kanak Kanak 1/2 sukatan dewasa, kanak kanak …

Produk Penjagaan Wajah

hihihi.. kali ni tetiba rasa nak menulis tentang produk penjagaan wajah yg sy guna skrg ..

masa jejalan nak cari barang makeup baru di watson seri manjung (baru tau kat sini ada watson) , coz barang makeup tertinggal di KL , last2 husband ajak beli baru je kat sini.Sedang dok mencari alang2 cari sekali brg mandian bagai , tetiba ternampak produk Bio-essence Tanaka White 4x Anti Dark Fighters!