Dec 27, 2011

Doa seorang kekasih

Tidak salah jika anda berdoa kepada Tuhan untuk bertemu jodoh atau ditemukan jodoh dengan kekasih hati anda (untuk yang belum kahwin la..). Daripada menyambut Valentine Day yang mengikut amalan Kristian baik kita berdoa kepada Allah semoga dijodohkan segera.

Kepada yang bercinta mestilah target untuk mendirikan rumahtanggakan. Syaitan meraung jika muslimin dan muslimah bernikah kerana tertutup peluang mereka untuk menghasut manusia mendekati atau melakukan zina. So, bagi yang sedang hangat bercinta tu, jangan tunggu lama-lama, syaitan makin gemuk nanti.

Di bawah ialah doa minta jodoh yang agak lawak tapi nampak serius sangat.

Ya Tuhan, kalau dia memang jodohku,
dekatkanlah….

Tapi kalau bukan jodohku,
maka jodohkanlah…

Jika dia tidak sejodoh denganku,
maka jadikanlah kami jodoh…

Kalau dia bukan jodohku,
Jangan sampai dia dapat jodoh yang lain selain aku…

Kalau dia tidak dapat dijodohkan denganku,
Jangan sampai dia dapat jodoh yang lain, biarkan dia tidak berjodoh sama seperti diriku,
Dan semasa dia telah tidak memiliki jodoh,
Jodohkanlah kami kembali…

Kalau dia jodoh orang lain,
Putuskanlah, Jodohkanlah denganku..

Jika dia tetap menjadi jodoh orang lain,
Biar orang itu bertemu jodoh dengan yang lain dan kemudian
Jodohkanlah kembali dia denganku…

Ok di atas doa yang lawak, di bawah ini pula doa yang diamalkan oleh Nabi Zakaria A.S


Doa Minta Jodoh dan Keturunan yang Baik





Maksudnya :”Ya Tuhanku, janganlah Engkau membiarkan aku hidupku seorang diri, dan Engkaulah pewaris yang paling baik.” (AlQuran: Al-Anbiya’: 89).



Maksudnya: “Ya Tuhanku, berilah aku dari sisi-Mu seorang anak yang baik. Sungguh Engkau Maha Pendengar doa.” (Surah Al ‘Imran: 38).

Penjelasan:
Doa di atas baik sekali dibaca oleh orang-orang yang belum mempunyai keturunan dan pasangan hidup. Juga baik sekali dibaca oleh setiap muslim agar diberi keturunan yang soleh.

Kedua ayat diatas merupakan doanya Nabi Zakaria A.S. agar diberi keturunan sebagai penerus perjuangannya menegakkan agama Allah.

Kisah Nabi Zakaria boleh dilihat dalam Al-Our’an Surah Al-Anbiya’ ayat, 89-90; Al-Imran, 38-41.
Share This:   FacebookTwitterGoogle+

Kem lagi

kalau sebelum ini saya menjadi facilitator kepada student2 di sg congkak yg mengikuti kem kami .. tapi kali ini saya pula yg mnjadi peserta di kem yg tidak jauh dari tempat sy menjadi faci disalah sebuah Pusat Bimbingan disana ..

p/s doakan semuanya berjalan dengan lancar ya ... ohya sesiapa yg ingin mengikuti kem ini sila call num yg tertera ... tapi hanya terbuka kepada PEREMPUAN sahaja :)
Share This:   FacebookTwitterGoogle+

Wanita Cantik


 Di manakah kecantika wanita solehah sebenarnya?

Terdapat sembilan keistimewaan wanita solehah yang tidak dimiliki oleh wanita-wanita yang lain. Dengan menghayati sembilan perkara wanita solehah akan memiliki kecantikan yang sebenar.

Pertama : Menundukkan pandangan (ghadhdul bashar) kepada yang bukan mahramnya, nescaya hati dan jiwa akan semakin bening dan jernih.

Allah S.W.T. berfirman maksudnya : “Katakanlah kepada orang laki-laki yang beriman: "Hendaklah mereka menahan pandanganya, dan memelihara kemaluannya; yang demikian itu adalah lebih suci bagi mereka, sesungguhnya Allah Maha Mengetahui apa yang mereka perbuat. Katakanlah kepada wanita yang beriman: "Hendaklah mereka menahan pandangannya, dan kemaluannya, dan janganlah mereka menampakkan perhiasannya, kecuali yang (biasa) nampak dari padanya" (Surah an-Nur ayat 30-31)

Kedua : Sentiasa bersikap jujur, nescaya akan menjadi semakin manis.

Daripada Abdullah bin Masud r.a. katanya sabda Nabi S.A.W. maksudnya : "Sesungguhnya kejujuran mengantarkan kepada kebaikan, dan kebaikan mengantarkan kepada syurga. Sesungguhnya seseorang biasa berlaku jujur hingga ia disebut siddiq (orang yang senantiasa jujur). Sedang dusta mengantarkan kepada perilaku menyimpang (zalim) dari perilaku menyimpang mengantarkan kepada neraka. Sesungguhnya seseorang biasa berlaku dusta hingga ia disebut pendusta besar." (Hadis Riwayat Bukhari, Muslim dan Tirmizi).

Allah Subhanahu Wa Ta’ala berfirman, yang maksudnya : “Wahai orang-orang yang beriman! Bertakwalah kepada Allah, dan bersamalah kamu dengan orang-orang yang benar (jujur)" (Surah At-Taubah ayat 119).

Dalam ayat lain, Allah S.W.T. berfirman, yang maksudnya: “Jikalau mereka jujur kepada Allah, nescaya yang demikian itu lebih baik bagi mereka” (Surah Muhammad ayat 21)

Ketiga : Rasa malu yang lahir daripada Iman.

Daripada Abu Hurairah, Rasulullah SAW bersabda yang bermaksud: "Iman mempunyai lebih daripada enam puluh cabang. Adapun malu adalah salah satu cabang dari cabang iman."
(Hadis riwayat Imam al-Bukhari)

Nabi SAW bersabda yang bermaksud: “Sifat malu itu akan menghasilkan kebaikan.” (Hadis Riwayat Bukhari dan Muslim)

Sifat malu adalah sifat yang terpuji. Dengan memiliki sifat ini seseorang wanita solehah akan terlepas daripada segala kejahatan kerana adanya sifat ini akan terhindarlah segala keburukan. Dengan sifat malu juga akan meningkatkan darjat keimanannya.

Sayyidina Ali bin Abi Thalib berkata : “Orang yang menjadikan sifat malu sebagai pakaiannya, nescaya orang-orang tidak akan melihat aib dan cela pada dirinya.”

Keempat : Sentiasa beristighfar yang menghilangkan semua dosa dan kesalahan yang di lakukan.

Istighfar merupakan syiar para nabi dan rasul, tidak ada seorang Nabipun yang tidak beristighfar dan selalu mengajak umatnya untuk beristighfar. Nabi Adam a.s. dan Siti Hawa beristighfar atas dosa yang telah mereka perbuat sepertimana firman Allah S.W.T. dalam surah al-Araf ayat 23 maksudnya :" Keduanya berkata "Ya Tuhan kami, kami telah menganiaya diri kami sendiri, dan jika Engkau tidak mengampuni kami dan memberi rahmat kepada kami, nescaya pastilah kami termasuk orang-orang yang merugi".

Sabda Nabi SAW maksudnya : "Barangsiapa mengucapkan 'Astaghfirullahal Adzim aladzi laa ilaha illa huwal hayyul qayyum wa atubu ilaihi' akan diampuni dosa-dosanya, meskipun pernah lari dari medan peperangan" (Hadis Riwayat Al Hakim)

Kelima : Sentiasa menjaga kehormatan diri dan menutup aurat.

Wanita solehah dalam perjalanan harian kehidupannya penuh dengan keimanan dan ketakwaan kepada Allah S.W.T. Sentiasa menjaga kehormatan diri, menutup aurat, cukup berhati-hati di dalam percakapan, pergaulan dan tidak menimbulkan fitnah dan syak wasangka.

Nabi SAW bersabda yang bermaksud " Dunia ini adalah perhiasan dan sebaik-baik perhiasan itu adalah wanita solehah. " (Hadis Riwayat Muslim)

Sabda Rasulullah S.A.W. yang bermaksud : "Apabila seorang wanita (isteri) itu telah melakukan sembahyang lima waktu, puasa bulan Ramadan, menjaga maruahnya dan mentaati perintah suaminya, maka ia dijemput di akhirat supaya masuk syurga mengikut pintunya mana yang ia suka (mengikut pilihannya)."

(Hadis Riwayat Ahmad, Ibnu Hibban dan Thabrani)

Firman Allah SWT maksudnya :"...Dan hendaklah mereka menutupkan kain tudung ke dadanya, dan janganlah menampakkan perhiasannya, kecuali kepada suami mereka, atau ayah mereka, atau ayah suami mereka, atau putera-putera mereka, atau putra-putra suami mereka, atau saudara-saudara laki-laki mereka, atau putera-putera saudara laki-laki mereka, atau putra-putra saudara perempuan mereka, atau wanita-wanita Islam, atau budak-budak yang mereka miliki, atau pelayan-pelayan laki-laki yang tidak mempunyai keinginan (terhadap wanita) atau anak-anak yang belum mengerti tentang aurat wanita. Dan janganlah mereka memukulkan kakinya agar diketahui perhiasan yang mereka sembunyikan. Dan bertaubatlah kamu sekalian kepada Allah, hai orang-orang yang beriman supaya kamu beruntung". (Surah An.Nur ayat 31)

Keenam : Sentiasa bersifat tawaduk dan membina rasa ukhwah.

Firman Allah Subhanahu Wa Ta'ala maksudnya : "(Mereka) keras terhadap orang-orang kafir, tetapi berkasih sayang sesama mereka..." (Surah al-Fath ayat 29)

Allah Subhanahu Wa Ta'ala menyuruh Nabi-Nya dengan firman-Nya yang bermaksud : "dan rendahkanlah dirimu terhadap orang-orang yang mengikutimu, iaitu orang-orang yang beriman." (Surah Asy-Syu'ara ayat 215)

Nabi SAW bersabda maksudnya : "Maukah kamu aku tunjukkan akhlak yang paling mulia di dunia dan di akhirat? Memberi maaf orang yang menzalimimu, memberi orang yang menghalangimu dan menyambung silaturrahim orang yang memutuskanmu”
(Hadis Riwayat Baihaqi)

Dalam hadis yang lain Nabi SAW bersabda maksudnya : “Maukah kamu aku tunjukkan amal yang lebih besar pahalanya daripada solat dan puasa?” Sahabat menjawab, “Tentu saja!” Rasulullah kemudian menjelaskan, “Engkau damaikan yang bertengkar, menyambungkan persaudaraan yang terputus, mempertemukan kembali saudara-saudara yang terpisah, menyambungkan berbagai kelompok dalam Islam, dan mengukuhkan ukhuwah di antara mereka, (semua itu) adalah amal soleh yang besar pahalanya. Barangsiapa yang ingin dipanjangkan usianya dan dibanyakkan rezekinya, hendaklah ia menyambungkan tali persaudaraan” (Hadis Riwayat Bukhari dan Muslim).

Ketujuh : Mengelakkan fitnah untuk menjaga kesucian diri .

Dari Abu Malih Al- Hudzli : Kaum perempuan kota Himsh atau penduduk Syam menemui Aisyah. lalu Aisyah berkata " Kamu adalah kaum perempuan yang masuk ke kamar mandi. padahal, aku mendengar Rasulullah SAW bersabda maksudnya : "Siapa saja perempuan yang meletakkan pakaiannya bukan di rumah suaminya, Allah akan membuka aibnya"
( Hadis Riwayat Tirmidzi, Abu Daud dan Hakim )

Abu Hurairah r.a pun menyebutkan, ketika turun ayat al- Mula'anah ( tentang suami-isteri yang saling melaknat kerana tuduhan perbuatan serong ) Rasulullah SAW. bersabda maksudnya : " Siapapun perempuan yang menemui suatu kaum yang bukan kerabatnya, ia akan tidak memperoleh apapun dari Allah SWT dan Dia tidak akan memasukkannya ke syurga "

Dari Aisyah ra berkata : “Sesungguhnya wanita-wanita Quraisy memiliki beberapa kelebihan. Demi Allah, sesungguhnya aku tidak pernah melihat wanita lain yang lebih baik daripada wanita kaum Anshar dalam hal keimanannya terhadap kitabullah dan apa-apa yang diturunkan-Nya. Ketika turun surat An-Nur, pada potongan ayat (yang artinya) : Dan hendaknya mereka memakai tudung sampai menutupi dada mereka. Maka saat itu pula para suami membacakan kepada anak-anak perempuan, saudara-saudara perempuan dan kerabat-kerabatnya setelah dibacakan, maka tidak ada satu wanita pun kecuali mereka memakai tudung (jilbab) lalu mereka melipatkannya di atas kepala mereka. Hal itu dilakukan kerana kepercayaan dan keimanan mereka terhadap apa yang telah diturunkan Allah dalam kitab-Nya. Kemudian tatkala mereka berada di belakang Nabi Shallallahu Alaihi Wasallam , mereka terlihat sudah mengenakan jilbab. Seolah-olah di atas kepala mereka ada seekor burung ghirban.”

Hadis di atas menunjukkan contoh perempuan yang tidak menjaga diri daripada perkara-perkara yang boleh mendatangkan fitnah yang akan menjerumuskan pada fitnah yang lebih besar. Semoga semua para wanita senantiasa menjaga kesucian diri mereka dan elakkanlah segala bentuk fitnah yang mungkin boleh berlaku tanpa disedarinya.

Fitnah dizaman morden ini adalah berhati-hati di dalam perhubungan dengan lelaki yang bukan mahram di alam maya samaada melalui facebook atau blog atau hubungan telifon bimbit dan mengelakkan meletakkan gambar-gambar peribadi yang mungkin boleh disalah gunakan oleh mereka yang telah rosak akhlaknya.

Kelapan : Sentiasa berwuduk nescaya akan bercahaya wajahnya di hari akhirat.

Nabi SAW. bersabda maksudnya : "Umatku akan tampil pada hari kiamat dengan wajah bersinar tangan serta kakinya berkilauan dari bekas-bekas wuduk."

Kesembilan : Sentiasa menimba ilmu yang bermanfaat

Nabi SAW bersabda yang maksudnya, ”Barangsiapa menuntut ilmu bererti menuntut jalan ke syurga”. (Hadis Riwayat Muslim)

Wanita solehah mengharapkan balasan syurga daripada Allah SWT sebagai ganjaran paling tertinggi dan paling dikehendakinya. Maka wanita solehah akan sentiasa belajar dan menuntut ilmu yang bermanfaat samaada ilmu fardu ain atau fardu kifayah, kerana sesiapa yang menutut ilmu akan dinaungi dan didampingi oleh para malaikat dan mendapat rahmat daripada Allah SWT. Malah kelebihan belajar ini diperkukuh dengan hadis riwayat Ibn Abdul Barr dan Ibn Majah, Nabi SAW bersabda maksudnya, “Belajar satu bab daripada ilmu lebih baik dari sembahyang (sunat) seratus rakaat”.
BISMILLAHIROHMANIROHIM...

Sahabat yang dimuliakan,

Wahai wanita solehah! Apabila piala hati kalian telah dipenuhi kecintaan dan kesetiaan yang mendalam kepada Allah, barulah mudah fizikal dan akal diarah untuk melakukan sebarang bentuk kebaktian. Sesungguhnya kebaktian yang utama dilakukan oleh wanita solehah yang sedar ialah membantu agama Allah supaya syariat Islam mewarnai seluruh hidup insan. Setiap saat seluruh tenaga akan digembeling untuk menyebarkan seruan keyakinan supaya setiap anggota masyarakat menepati tujuan manusia diciptakan.

Oleh itu berhati-hatilah didalam menjalani kehidupan ini, hiasilah akhlak kalian dengan sembilan perkara seperti yang dinyatakan di atas. Jangan kecundang dengan tipu daya dunia dan terpengaruh dengan pujuk rayu anak Adam. Sekiranya kalian kekal dengan status wanita solehah insya Allah pasti kalian akan mendapat kebahagiaan di dunia dan mendapat kemuliaan di hari akhirat. Yakinilah bahawa kalian bakal menjadi ketua bidadari di syurga yang lebih cantik daripada bidadari bermata jeli!



p/s : Wahai Tuhan yang Bijaksana lagi Maha Mengetahui, ampuni aku .. kerna aku pernah lupa .. pernah alpa ... maka sekarang ini aku benar2 rasa sangat berdosa ... semoga Engkau mengampuni ku dan mengampuni semua umat Islam di dunia ini dan tunjukkan kami jalan yang lurus..amin ya Rabbbb
Share This:   FacebookTwitterGoogle+

Pulang ke Lumut lagi

hari ini senyap2 sahaja pulang ke Lumut... esok Selasa ingat nak pulang ke KL setelah siap urusan disini .. namun mak dan abah minta pulang ke KL bersama mereka .. kerana abah kurang sihat dan tidak boleh drive .. makanya kami akan pulang 2 kereta lah nampaknya ..

sampai sahaja di Lumut , berehat2 sebentar dan keluar semula kerana saya teringin nak makan sushi .. ingat nak beli sushi tesco je tapi suami memujuk agar makan di sushi king .. agak keberatan sebenarnya .. namun akhirnya saya akur kerana telah digula2kan dengan barangan stitch yang baru :P ..


ha yang ni pula sushi yg kami makan ... :)

mata penat tapi xboleh lelap pula .. walaupun dah pasang forest soundtrack relaxation (maaf lah kalau tunggang langgang heheh )
Share This:   FacebookTwitterGoogle+

Dec 25, 2011

Bekas Air BARU saya :)

koleksi stitch baru sy ... baru dpt mlm tdi yeah!! :)
Share This:   FacebookTwitterGoogle+

Moga dikau bahgia




Love of my life - you've hurt me
You've broken my heart and now you leave me
Love of my life can't you see
Bring it back, bring it back
Don't take it away from me, because you don't know -
What it means to me

Love of my life don't leave me
You've taken my love and now desert me
Love of my life can't you see
Bring it back, bring it back
Don't take it away from me, because you don't know
What it means to me

You will remember -
When this is blown over
And everything's all by the way -
When I grow older
I will be there at your side to remind you
How I still love you - I still love you

Back - hurry back
Please bring it back home to me
Because you don't know what it means to me -
Love of my life
Love of my life



sudah punya pengganti sudah... mirip pula lagi ... moga direstui dan bahagia selalu ...

.... kisah di adaptasi dari seseorang ....

pesannya kepada seseorang itu moga bahagia .. dan moga pilihan hati yang baru akan kekal hingga ke sana ... amin .. dan moga sesuai dengan kamu yang baik hati ... dan pasti pilihan kamu itu tentunya pilihan yang benar2 telah dipilih sebetulnya .. baik agamanya ,baik budinya , baik tutur katanya  ...

...insyaAllah ... 
Share This:   FacebookTwitterGoogle+

Dec 24, 2011

My Stitch :)



kesemua koleksi di atas saya beli di Tesco yang terletak di Lumut .. adalah beberapa seperti kasut tu saya beli di Tesco Ampang dalam Living Cabin .. and towel kecik tu beli kat Sungai Wang .. saya masih mencari - cari koleksi stitch ni .. sesiapa tau di mana gtau la ye :)
Share This:   FacebookTwitterGoogle+

Kekasih Insan Sebenar

Muhamad Pada suatu hari di sekolah, seorang murid bertanya kepada guru. Ketika itu guru tersebut sedang mengajar mengenai kasih sayang.

Pelajar : cikgu, macam mana kite nak pilih seseorang yg terbaik sebagai orang yang paling kite syg? Macam mana juga kasih syg itu nak brkekalan?

Cikgu : ok, kamu ikut ape yg sy suruh. Kamu pergi ke padang, kamu berjalan di atas rumput sambil memandang rumput di depan kamu. Pilih yang PALING cantik tanpa menoleh ke belakang lagi walau sekali. Dh petik rumput yang PALING cantik, bawa ke kelas.
Apabila pelajar itu pulang ke kelas, tiada sehelai rumput pun di tangannya. Cikgu bertanya.

Cikgu : kenapa tiada rumput yang dipilih?

Pelajar : tadi mse sy berjalan, sy carilah rumput yang paling cantik. Memang ade bnyk yg cantik tapi cikgu kata pilih yg paling cantik, maka sy pn terus berjalan ke hadapan sambil mencari yg paling cantik tanpa menoleh ke belakang lagi. Tapi sampai di penghujung padang, sy x jumpa pn yang paling cantik. Mungkin ade di antara yg di belakang sy tadi rumput yg paling cantik tapi dah cikgu cakap xboleh menoleh ke belakang semula, jadi tiadalah rumput yg boleh sy petik.



Cikgu : ya itulah jawapannye. Maknenye apabila kite telah berjumpa dengan seseorang yg kite syg, janganlah kite mencari yg lebih baik dari itu. Kite patut hargai org yg berada di depan kite sebaiknye. Jgn kite menoleh ke belakang lagi kerana yg berlaku tetap dah berlaku. Semoga yg berlalu tidak berulang lg. dan ingatlah org yg paling kite syg itulah yg paling cantik dan paling baik walaupun nak ikutkan bnyk lagi yg cantik dan baik seperti rumput tadi…
Share This:   FacebookTwitterGoogle+

Dec 22, 2011

Musim Demam

Masuk hari ini dah 3 hari saya di Lumut .. lawat mak abah yang demam .. sampai saja di lumut , tengok mak abah tidur di dapur .. ditanya mereka tidak larat hendak ke bilik ... Kesian sangat rasanya ...

Esoknya masak sup ayam dan bubur ayam untuk mak abah dan adik ku Faiz dan Tarif ... dia orang nak ikut sekali ... Hari ini saya jadi nurse :) .. hantar makanan dan bagi ubat pada pesakit .. hari ini adalah hari kedua ..

hari ketiga ...

masak ikan siakap kukus , dan akhirnya hari ini mak makan juga ... hampir seminggu mak tak makan nasi ... abah juga nampak berselera hari ini ... lega mak dah boleh bangun abah pun sama ... akhirnya saya nurse yang berjaya tanpa diiktiraf :P ... petang2 lagi Faiz dan Tarif memancing di Teluk Batik bersama abang iparnya ..

dan saya hari ini kemas rumah dan memasak dan mengemas lagi ..lagi dan lagi ... cari baju yang ingin dibawa ke KL ... dan akhirnya saya akan jadi orang sana kembali ...

Hujan agak lebat .. masuk bilik mak n abah tutupkan air cond diaorang .. esok saya akan pulang ke KL .. harap2 diaorang akan sihat2 sahaja...

dan esok juga kami akan mulakan hidup baru fasa baru .. insyaAllah ...amin

p/s saya juga demam , batuk2 dan sakit kepala sangat ... hanya baring sambil ratah ikan  didalam kesejukan penghawa dingin  (bahasa melayu baku ke?) :P bersama hujan diluar ... dah nak masuk maghrib xleh tido .. huhu
Share This:   FacebookTwitterGoogle+

Dec 19, 2011

Jalan-jalan cari BIG apple

assalammualaikum semua...

malam tadi tak pergi pun big apple cheras tapi gi big apple wangsa maju :) ... tapi donut kegemaran iaitu oreo tu tak de huhuhu ... n yang best beli 6 pcuma 2...dorg dh xde wat yg lekat2 tu...

tapi punya lah beria nak kan donut,saya langsung tak sentuh pun donut tu...balik dari ctu terus makan di bangi kopitiam yg bdekatan ngn umah .. ingat kan nak makan di Timor Place tpi aduyai ctu xde tempat yg agk ttutup..mm beselah dgn cara pemakaian yg sy bawa sekarang agak mbataskan dan sering mnjadi phatian...kadang2 ada juga dgr ada suara2 yg kurang enak di dengar .. dan ada juga yg enak di dengar. .. sya xmahu kan kedua2nya.. sy mahu kehidupan yg biasa..tak dipuji dan xdikeji..

balik dari bangi kopitiam ingat kan nak g shah alam g downtown ke uptown erk kat shah alam tu hehehe..tapi tgk waktu dh lewat akhirnya kami berempat ke cheras shj..sy hanya membeli tabung bear color itam utk mngisi duit singgit2 sy :)...



bercerita tentang downtown dictu.. itulah kali ptama sy g ke ctu dgn berpurdah...agak kekok krn mnjdi phatian.. mmm .... apa yg sy telah bulatkan di hati .. biar apa pun sy akan kekal begini ... dgn cara yg sudah di nazarkan ...alhamdulillah sy belum pernah lgi tpikir utk mbuka kain kecil yg mnutupi separuh wajah sy ni....ya Allah aku hanya mahu aku terus berasa selesa dan selamat dgn apa yg ku pilih skrg ...
Share This:   FacebookTwitterGoogle+

Dec 18, 2011

Muncul kembali

assalammualaikum semua ... maaflah muncul semula ..ada jugak 3 , 4 orang mesej di YM tanya kenapa tak menulis lagi ... saya pikir tiada yg membaca ... dan malahan juga saya ada buat web baru untuk bisnes kecil - kecilan saya. Web ni di beri percuma selama setahun kepada 10 ,000 yang tercepat mendaftar atau merebut peluang ni agaknya .. alhamdulillah saya sempat mendapatkannya .. maklumlah nak dapat domain sendiri agak mahal and kurang pandai memilih apa yang perlu di pilih ... ni link web saya Bisnes kecil saya ... saya perlu bangun sendiri .. cuba apa yang yang boleh dilakukan selagi terdaya , pedulikan apa orang nak kata ... saya perlu berubah .. untuk semua keluarga .. dan demi meneruskan hidup saya perlu pulihkan diri sendiri .. iyalah jika tidak siapa lagi kalau bukan diri sendiri ... saya sudah pun memikirkan semua ini selama saya hilang untuk beberapa ketika ... hidup mesti diteruskan dengan apa yang kita sudah pilih ... apa pun saya perlu melaluinya sakit , sedih , gembira .. sesal apa pun semua mesti diharungi..

sekarang ni .. kejap lagi ingat nak cari BIG APPLE DONUT dah lama tak makan.. cuba lah google maps jap,jumpa akhirnya ..terletak di tesco extra cheras ?

adess leh caya ke ni..cuba jelah kot..mm g ngn angah lah kot .. (jangan bermusuh lelama , coz hidup pun xlama n kekal kan?yang kekal hanya lah disana ) pas maghrib leh la g ni .. sape nak join?jom2 hehehe

sebelum tu nak kongsi sikit laptop compaq yang baru dibeli tahun lepas 2010 12 22 , telah pun rosak hard disknya  .. itu pun rosak semasa sehari selepas dapat lappy sony ni ... :( bertambah sedih kerana lappy yang prob ni adalah pemberian mak :( .. happy dapat lappy baru diiringi sedih lappy lama bermasalah ... mmm


Nilah lappy baru saya ... bersama hp pink hehehe ... putih sebenarnya cuma casing belakang yang
pink :P

saya berblogger sambil dengar lagu di Dambaan by didizli ntah betul ke tak saya eja tu huhu :P .. jangan ditanya mengapa leh terjebak dengan lagu jiwang petang2 cam ni
Share This:   FacebookTwitterGoogle+

Followers

My 1st novel

My 1st novel
sudilah baca ya

Warkah Seharum Cinta FAN

sahabat sedang menambah ilmu

Popular Posts

Archive

Powered by Blogger.

Chat

Copyright © . | Powered by Blogger
Design by Blog Oh! Blog | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com