22 Dis 2011

Musim Demam

Masuk hari ini dah 3 hari saya di Lumut .. lawat mak abah yang demam .. sampai saja di lumut , tengok mak abah tidur di dapur .. ditanya mereka tidak larat hendak ke bilik ... Kesian sangat rasanya ...

Esoknya masak sup ayam dan bubur ayam untuk mak abah dan adik ku Faiz dan Tarif ... dia orang nak ikut sekali ... Hari ini saya jadi nurse :) .. hantar makanan dan bagi ubat pada pesakit .. hari ini adalah hari kedua ..

hari ketiga ...

masak ikan siakap kukus , dan akhirnya hari ini mak makan juga ... hampir seminggu mak tak makan nasi ... abah juga nampak berselera hari ini ... lega mak dah boleh bangun abah pun sama ... akhirnya saya nurse yang berjaya tanpa diiktiraf :P ... petang2 lagi Faiz dan Tarif memancing di Teluk Batik bersama abang iparnya ..

dan saya hari ini kemas rumah dan memasak dan mengemas lagi ..lagi dan lagi ... cari baju yang ingin dibawa ke KL ... dan akhirnya saya akan jadi orang sana kembali ...

Hujan agak lebat .. masuk bilik mak n abah tutupkan air cond diaorang .. esok saya akan pulang ke KL .. harap2 diaorang akan sihat2 sahaja...

dan esok juga kami akan mulakan hidup baru fasa baru .. insyaAllah ...amin

p/s saya juga demam , batuk2 dan sakit kepala sangat ... hanya baring sambil ratah ikan  didalam kesejukan penghawa dingin  (bahasa melayu baku ke?) :P bersama hujan diluar ... dah nak masuk maghrib xleh tido .. huhu


Catat Ulasan

Terima kasih kerana meninggalkan jejak

0 ulasan:



 
Copyright @2019 Ayu Balqishah | All Right Reserved
Designed By SF Design Lab | Powered By
Blogger.com