Plz likes my page

diet oh diet

Hari ni tetiba terfikir nak slim kat sikit badan ni sebelum tibanya puasa.Nak belajar makan sikit dari yang sebelum ni,makan langsung tak kawal..asyik nak makan je.

Jadinya saya telah memilih untuk permulaan saya memilih diet atkins.Bila dah dapat berat yang dikehendaki,dan dah biasa makan sikit,mudahlah sikit nanti.Hopefully lah berjaya.

Nanti saya kongsikan apa itu diet atkins.

Untuk hari ni saya dah catat..nak tengok perkembangannya sendiri..

Berat : 59.5kg timbang 26hb 04 2014
Tinggi : 163cm


Baru buat menu breakfast untuk hari pertama :-

carrot setiap 100g = 10g carbs + kobis setiap 100g = 6g carbs + mayonis kewpie setiap 100g = 0.6g carbs .. disebabkan td lupa timbang setiap satu tu .. kiranya + - sgla bagai .. total 400g .. 32.12g carbs .. ( ntah betul ke x kiranya ni , hopefully betullah ya hihi ) .. juz kena bahagikan tuk bahagikan supaya ikut rules xlebih 20g carbs..

Ambil 10g sahaja coleslaw yang saya buat sendiri.. setelah +-÷,dapatlah 1g carbs untuk pagi ni

total carbs breakfast : - 1g carbs

Menu lunch .. Popcorn Ayam ..





saya buat 14 biji semuanya.. makan dalam 3 biji je tadi..

chesdale sekeping : - 0.7g carbs
ayam dicincang/blend : - 0g carbs
sebiji bawang holland 10g :- 0.9g carbs
bawang putih 3 biji (1 tsp) :- 0.9g carbs
telur sebiji gred c :- 0.1g carbs
lada hitam (1 tsp) :- 1.5g carbs
salad :- 0.7g carbs



Ikan goreng garing :- 0g carbs

Total 2 menu lunch :- 4.8g carbs



0 comments:

 
Bila Blogger Template by Ipietoon Blogger Template