Feb 19, 2014

Perkongsian ( Propolis ) kami makan tau!


Kami sekeluarga makan propolis..komen kami..yup sgt bagus..cuci dlm badan..ayah dlu kalau makan kambing mesti rs pening2 or panas tapi skrg dh x..n ayah kata selain monavie,propolis ni terbaik n sesuai tuk ayah..terbaik..kalau ada bminat nk tahu boleh PM..nk try pun boleh..beli sebotol dlu..harga 1 pack ji rm 190..nk dpt hg kawan2 leh PM..ayah selalu tak larat nak naik atas,coz rumah kami tingkat 4,mesti berhenti-berhenti dari tingkat ke tingkat sekarang alhamdulillah ayah ckp,kalau ikut cara kami .. mak akan buat air propolis dalam 1.5L air kosong tu dan letak dalam peti sejuk,jadi bila-bila masa kami nak minum,senang kami terus minum je .. tak payah nak titik2

kat sini saya kongsi kelebihannya dan seangkatan dengan nya


Cara Penggunaan Propolis Active

Aturan Makan
Dewasa

  • Amalan Harian :  Pagi atau Petang  – 15 titis setiap dos
  • Sakit Ringan :  3 kali sehari – 15 titis setiap dos
  • Sakit Kronik : setiap 4 jam – 15 – 33 titis setiap dos
Remaja Dan Kanak Kanak
1/2 sukatan dewasa, kanak kanak 1/4 sukatan dewasa.
Ps : Adakalanya sukatan yang lebih diperlukan untuk penyakait atau masalah yang telah lama dihadapi dan kronik ( nota : tahap lebih sukatan ialah 7ml setiap dos)
Kegunaan Luaran
Sapu terus pada bahagian kulit yang bermasalah, pagi dan malam sebelum Tidur, untuk penyakit kulit kronik, luka kronik elakkan terkena air selama 3 hari
Pesanan & Nasihat
  • Jangan gunakan sudu besi dan bekas Logam
  • Pastikan Minum 1500ml ( 7 gelas air masak) setiap hari
  • Pengguna Muslim Disarankan membaca Al-Fatihah, Niat khusus penyembuhan penyakit.. dan berselawat. minum dalam 3 nafas/teguk
  • Jangan tinggalkan dalam kederaan, simpan di bawah suhu 30°C
NOTA :
Tidak menjadi masalah jika mengambil propolis bersama ubatan atau pemakanan lain, malah ia digalakan dan mungkin dapat memberi kesan yang lebih baik,
Namun jarakan waktu pengambilan 2-5 jam antara setiap produk


Apakah Propolis

Propolis adalah sejenis Damar, yang diambil oleh lebah dari Pucuk tunas tumbuh tumbuhan di waktu pagi. Dari penyelidikan yang dijalankan oleh saintis dari beberapa buah Universiti terkemuka, bahan Antibiotik yang terkandung dalam damar, digunakan oleh Lebah sebagai pelindung sarang dan seluruh Koloninya dari serangan Baktiria, Vairus dan Kulat.
Kajian juga mendapati, selain bersifat antibiotik, Propolis juga mengandungi semua jenis Vitamin ( kecuali Vitamin K ), semua jenis mineral yang diperlikan oleh badan ( kecuali Sulfur ). Nama “Propolis” di ambil dari bahasa Greek, “PRO” Bermaksud ”SARANG” dan “POLIS” bermaksud “PELINDUNG


gambar damar (propolis) yang terdapat di sekeliling sarangCara Lebah menghasilkan PropolisBahan Aktif yang Terdapat dalam Propolis


Cara Lebah menghasilkan Propolis Bahan Aktif yang Terdapat dalam Propolis


Bahan Aktif yang Terdapat dalam Propolis

 

Khasiat Propolis :

Khasiat Propolis Diperakui oleh Al-Quran dan Juga Sains Moden


Khasiat Propolis
Kajian sains tentang Propolis

Lapuran akhbar tentang Propolis

KHASIAT PROPOLIS ACTIVE

Khasiat Propolis Sebagai Zat tambahan
  1. Mengandungi semua Vitamin yang diperlukan badan kecuali Vitamin
  2. Mengandungi semua Mineral yang diperlukan tubuh Kecuali Sulfur
  3. Mengandungi semua 16 rantaian Asid Amino Essensial yang diperlukan untu regenarasi sel. terutama Bioflovonoid iaitu Zat Antioksida, sebagai makanan sel
  4. Mengandungi Zat Zat yang diperlukan untuk membina kekebalan tubuh dan mengaktifkan Kalenjar Thymus untuk penghasilan T-Limfosit Sel Darah Putih untuk membunuh Kuman, Vairus dan Baktiria yang masuk kedalam tubuh
Khasiat Propolis didalam Pengubatan
  1. Mengandungi Zat aktif yang berfunggsi sebagai penawar berbagai jenis penyakit
  2. Sebagai Antibiotik, AntiViral dan sekaligus Antifungal semulajadi tanpa kesan sampingan berbanding antibiotik buatan manusia yang mempunyai kesan sampingan dalam jangka masa pendek dan dalam jangka masa panjang.
  3. Sebagai Anti-Peradangan. sesuai dengan penyakit yang berkaitan dengan sakit pinggang, radang tekak, barah gusi, luka dan berbagai lagi.
  4. Sebagai Anti-kanser dan Mutangenesis sel. Contohnya : Barah payudara, kanser tulang, kanser tumor dan lain lain.
  5. Berfungsi untuk membersihkan Pembuluh Darah dan detoksifikasi atau pembuangan racun. Contohnya : kolestrol tinggi, Trigliserin yang mengakibatkan darah tinggi, Serangan jantung, Angin Ahmar, Kencing manis dan sebagainya.
 Kajian Makmal menunjukan :
“Kandungan “Bioflavonoid” pada satu titis PROPOLIS bersamaan dengan “Bioflavonoid” yang dihasilkan dengan 500 biji Oren”

Selain Membekal Vitamin Dan Mineral  Untuk Tubuh, Propolis Active Juga Cukup Berkesan bagi Masalah seperti….
  1. Segala jenis Demam ( Denggi, Kepialu, Campak)
  2. Masalah Kepenatan, Kelesuan kronik
  3. Sakit Gigi, Barah Gusi, Gigi Rosak atau Mereput
  4. Tekanan Darah Tinggi dan Tekanan Darah Rendah
  5. Migrain atau Sering Sakit Kepala
  6. Asthma atau Lelah Kronik
  7. Angin Ahmar Atau Stroke
  8. Masalah Gout
  9. Thyroid ( Kecelaruan Hormon)
  10. Gastrik, Appendik, Luka Usus
  11. Kencing Manis atau Diabetes
  12. Sakit Pinggang Dan Masalah Tulang
  13. Sembelit dan Buasir
  14. Resdung
  15. Ketumbuhan, Kanser Payudara, Tulang Dan Lain Lain
  16. Lenguh Tulang dan Sakit Sendi
  17. Batu Karang, (Pinggang dan Hati )
  18. Alergik Makanan dan Habuk
  19. Tekanan Perasaan, mudah Lupa atau Nyanyuk
  20. Kudis Buta, Bisul, Kurap dan Panau
  21. Kulit melecur
  22. Jerawat Biasa dan Jerawat Batu
  23. Membuang Kolesterol dan Trigliserin
Masalah Wanita dan Masalah Bayi
  1. Menghaluskan Kulit dan Awet Muda
  2. Senggugut Kronik
  3. Haid Tidak Teratur
  4. Fibroid
  5. Menguatkan Hormon Pembakaran lemak/Masalah Obesiti
  6. Keputihan dan Masalah Faraj
  7. tonik Lepas bersalin
  8. Sakit Tumit Kaki dan sengal sengal Sendi
  9. Stress, Kerisauan, Rambut Gugur
  10. Meningkatkan Nafsu Seks
  11. Ruang Lampin, Ruam Susu
  12. Sering Demam, Sakit Perut, Hyperaktif dan lain lain
Bagaimana Propolis Berfungsi ?
Pernahkan anda mendengar perkataan Kelenjar Timus ? Terletak di bawah leher, disebelah kanan. Kelenjar Timus merupakan kelenjar Terpenting yang berfungsi menyusun atur sistem hormon dan pertahanan badan anda dari serangan segala jenis penyakit (imun). Kelemahan Kelenjar Timus adalah secara tak langsung merupakan kelemahan sistem Pertahanan Badan Manusia.
Vitamin, Mineral, Bioflavonoid dan zat zat aktif lain yang terkandung di dalam propolis amat diperlukan oleh Kelenjar Timus.
 ” Dr John Diamond “
Presiden Akademi Pencegahan Penyakit. Valley Cottage USA
“Dari semua Makanan Kesihatan yang telah kami Uji. Satu satunya yang mampu menguatkan kelenjar Timus adalah Damar Lebah atau Propolis Lebah. Jesteru mengekalkan kesihatan sepanjang hayat…. “


TESTIMONI PENGGUNA

PROPOLIS ACTIVE

Testimoni pengguna Propolis

 testimoni pengguna propolis aktif

Testimoni pengguna Propolis Active

KELULUSAN

KEMENTERIAN KESIHATAN MALAYSIA

 

KELULUSAN KEMENTERIAN KESIHATAN MALAYSIA










0 comments:

Followers

My 1st novel

My 1st novel
sudilah baca ya

Warkah Seharum Cinta FAN

sahabat sedang menambah ilmu

Popular Posts

Archive

Powered by Blogger.

Chat

Copyright © . | Powered by Blogger
Design by Blog Oh! Blog | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com