Skip to main content

Pengalaman Pertama Kali - My Baby

Day - 1


Day -2

Day - 3

Day - 4
 Day - 5


Day - 6

Day - 7

Day - 11

Alhamdulillah saya selamat bersalin di Hospital Seri Manjung secara czer/pembedahan.

Nama : Nailah Al Farafishah Binti Shahrul Izhan
Tarikh Lahir : 12 Oktober 2013 / 06 : 56 pagi
Berat : 3.2 kg

Kau digelar sebagai penyeri dunia
Hadirmu melengkap hubungan manusia
Bukan sahaja dirindui yang biasa
Malah Adam turut sunyi tanpa Hawa

Akalmu senipis bilahan rambut
Tebalkanlah ia dengan limpahan ilmu
Jua hatimu bak kaca yang rapuh
Kuatkanlah ia dengan iman yang teguh

Tercipta engkau dari rusuk lelaki
Bukan dari kaki untuk dialasi
Bukan dari kepala untuk dijunjung
Tapi dekat di bahu untuk dilindung

Dekat jua di hati untuk dikasihi
Engkaulah wanita hiasan duniawi
Mana mungkin lahirnya bayangan yang lurus elok
Jika datangnya dari kayu yang bengkok
Begitulah peribadi yang dibentuk

Didiklah wanita dengan keimanan
Bukannya harta ataupun pujian
Kelak tidak derita mengharap pada yang binasa

Engkaulah wanita istimewa

Sedarilah insan istimewa
Bahawa kelembutan bukan kelemahan
Bukan jua penghinaan dari Tuhan
Bahkan sebagai hiasan kecantikan


..............................................................................................................................................................

Pengalaman yang memang tak dapat dilupakan .. Menempuh kesakitan lebih dari 24jam,menyebabkan doktor telah memutuskan supaya saya dibedah tanpa menunggu persetujuan suami tercinta,kerana ketika itu suami berada dirumah untuk menunaikan solat subuh.

Doktor mengatakan walaupun bukaan sudah 8 cm namun saya tidak dapat melahirkan bayi saya secara normal,kerana kesakitan yang saya alami sudah melebihi 24jam,walaupun saya menyedut gas etonox ( betul kot ejaannya ) tapi sakit masih dapat dirasai.Ketuban telah dipecah oleh doktor ketika bukaan 4cm lagi,namun kerja Allah swt,tiada siapa yang ketahui,akhirnya pembedahan juga yang menjadi pilihan.

Namun saya bersyukur kerana bayi saya sihat tanpa sebarang masalah.Setelah 4 hari ditahan di wad,akhirnya 15 Oktober 2013 bersamaan dengan Hari Raya AidilAdha saya dibenarkan pulang,setelah plaster ditempat pembedahan dibuka.

Sewaktu diczer memang tak rasa sakit pun,walaupun saya boleh nampak bagaimana operasi tersebut melalui lampu atas,memang agak mengerikan,saya cuma lihat sekejap sahaja dek kerana kengeriannya.Setelah selesai czer,saya diminta berehat selama 6jam,dan selepas itu saya perlu berusaha untuk bergerak,bangun dan berjalan sendiri supaya tidak ada kompilasi pada masa akan datang.

Hari ini,ketika saya menaip coretan ini,sudah masuk hari ke 12 saya berpantang.Namun pedih/ngilu ditempat czer tersebut masih terasa.Dan pergerakan masih lagi terbatas.

Saya berharap agar pembaca semua mendoakan kesejahteraan kami sekeluarga.Dan saya doakan anda semua bahagia dunia akhirat bersama insan-insan tersayang.Ameen ya Allah.

Comments

Popular posts from this blog

Pemilihan makanan kucing :)

Makanan kucing ialah benda paling penting perlu ada bila kita bela kucing. Tapi berapa ramai yang consult dengan veterinarian atau baca dengan teliti dekat packet makanan tu sebelum membeli makanan kucing.Mok2 dan Chimey ialah kucing pertama yang kami pelihara.Dan 10 tahun yang lalu, saya cukup takut dengan kucing. Bukannya apa, takut kena cakar. Hahaha.

First time pelihara kucing, memang saya tak tahu apa makanan yang patut aku bagi kucing ni. Whiskas? Friskies? Iams? Nasi? Ikan kembung? Semua diorang pernah try, kecuali nasi dengan ikan kering la, haha. Dan kucing saya siMok2 memang tak pernah cerewet kecuali si Chimey (Betina) tu. Bagilah jenama apa pun kat Mok2, dia tak pernah menolak. Tak pernah bad mood bila tengok makanan.


Perkongsian ( Propolis ) kami makan tau!

Kami sekeluarga makan propolis..komen kami..yup sgt bagus..cuci dlm badan..ayah dlu kalau makan kambing mesti rs pening2 or panas tapi skrg dh x..n ayah kata selain monavie,propolis ni terbaik n sesuai tuk ayah..terbaik..kalau ada bminat nk tahu boleh PM..nk try pun boleh..beli sebotol dlu..harga 1 pack ji rm 190..nk dpt hg kawan2 leh PM..ayah selalu tak larat nak naik atas,coz rumah kami tingkat 4,mesti berhenti-berhenti dari tingkat ke tingkat sekarang alhamdulillah ayah ckp,kalau ikut cara kami .. mak akan buat air propolis dalam 1.5L air kosong tu dan letak dalam peti sejuk,jadi bila-bila masa kami nak minum,senang kami terus minum je .. tak payah nak titik2

kat sini saya kongsi kelebihannya dan seangkatan dengan nya


Cara Penggunaan Propolis ActiveAturan MakanDewasa
Amalan Harian :  Pagi atau Petang  – 15 titis setiap dos Sakit Ringan :  3 kali sehari – 15 titis setiap dos Sakit Kronik : setiap 4 jam – 15 – 33 titis setiap dos Remaja Dan Kanak Kanak 1/2 sukatan dewasa, kanak kanak …

Produk Penjagaan Wajah

hihihi.. kali ni tetiba rasa nak menulis tentang produk penjagaan wajah yg sy guna skrg ..

masa jejalan nak cari barang makeup baru di watson seri manjung (baru tau kat sini ada watson) , coz barang makeup tertinggal di KL , last2 husband ajak beli baru je kat sini.Sedang dok mencari alang2 cari sekali brg mandian bagai , tetiba ternampak produk Bio-essence Tanaka White 4x Anti Dark Fighters!