2 Ogo 2013

Set Bersalin Pilihan - Tanamera

2 hari lepas saya telah order secara online set bersalin yang telah saya pilih sejak kehamilan baru mencecah 4 bulan.Ini kerana saya telah melakukan survey set bersalin sejak tahun lepas lagi :) .. Set bersalin yang banyak diperbualkan tentang kelebihannya ialah Nona Roguy, Salindah, Am way, Tanamera, Shaklee dan banyak lagi.Contohnya Mustika Ratu, Nyonya Meneer, Set Air Mancur, Set Orang Kampung, HPA ataupun Jamu Afiat. (Set-set ini juga ada terdapat dalam set serbuk - perlu dibancuh dan minum, serta juga terdapat set pil / kapsul). 

Dan saya telah memilih set bersalin Tanamera yang dibeli secara online di website mereka http://tanamerapostnatal.com/ memandangkan set ini agak sukar didapati di supermarket seperti set bersalin D'herbs, Orang Kampung, Mustika Ratu dan sebagainya.

Dalam masa sehari ianya telah sampai di depan pintu rumah melalui Pos Laju :) .. beginilah rupanya sewaktu ianya sampai dan sudah dibuka balutannya .. 



Saya pilih set bersalin Tanamera coz baca review2 cust yg ada dlm google, fanpage mereka semuanya memuaskan dan paling penting ianya mudah digunakan :) ..

Terdapat 11 item dalam set bersalin ni .. ni pic dari en.google



saya baru gunakan 3 barang dari 11 item dalam set ni :)

ok nak tau apa yang telah saya gunakan ?

VCO - Cold press virgin coconut oil


digunakan untuk urutan perenium dan minum

Brown Formulation Soap


digunakan utk mencerahkan kulit sbb ia macam scrub, boleh kurangkan tompok2 hitam/pigmentation yg disebabkan hormon...selalunya kat ketiak, leher, kelengkang, perut. 


Lavendar Floral Water



suka sangat yang ni coz saya jenis susah tidur malam, malam tadi saya sembur seluruh badan dan akhirnya tak sampai 15 minit saya dah boleh terlelap ! sangat relax je rasa :)

Hihi item lain digunakan selepas bersalin nanti .. cuma sekarang tengah pikir2 rasa macam nak guna Herbal Massage Oil coz bau dia macam best ,tapi kena pikir jugak 2,3 kali lagi coz nanti pas bersalin pun nak guna minyak ni, dan minyak ni ada tinggalkan kesan warna..jadi nak gunanya kena hati2 takut tkena cadar/comforter huhu..










Catat Ulasan

Terima kasih kerana meninggalkan jejak

0 ulasan:



 
Copyright @2019 Ayu Balqishah | All Right Reserved
Designed By SF Design Lab | Powered By
Blogger.com