17 Sep 2012

SAKIT

13 Sept 2012

Malam tu rasa semacam sangat , semalaman menangis .. mengenangkan macam2 .. sampailah tertidur ..

Pagi tu, rasa semacam seolah-olah sedang mengunyah daging lembik dalam mulut dan licin.Tetiba terjaga,dan tarik baju yang dipakai,gunakan untuk menarik apa yang dalam mulut, tengok dalam gelap macam semacam je,lepas tu asyik sendawa dan tak sedap hati, bila buka lampu ya Allah ! memang ada gumpalan darah beku dan darah hidup ... lekas-lekas bangun gosok gigi.. waktu tu asyik sendawa je ..dan memang terasa macam darah dan agak hanyir .. waktu tu macam-macam bermain dikepala .. kanser ke , sihir ke ? yelah memang dah ada pengalamankan .. tapi tak pernah rasa seteruk ini :( ..





Allah, Tuhan sahaja yang tahu bagaimana rasanya waktu tu.lekas-lekas tukar baju, dan bergegas ke hospital Manjung , namun diaorang cek tekanan darah , dorang cakap tak ada apa-apa,sedangkan waktu tu ,rasa macam nak tumbang!.. dia suruh pergi jadi pesakit luar.. tengok kat tempat pesakit luar serius ramai,dan yang pelik orang yang cekkan saya tu asyik gelak dari tadi,ada yang tak kena ke pada diri ni?.. mm

husband nampak macam marah , cepat-cepat dia tarik tangan, dan cakap pada doktor tu dia nak bawa pergi klinik swasta je ,kalau macam ni diaorang layan :( .. entahlah waktu tu serius ,hanya fikir mati .. dan macam-macam bermain difikiran.. telefon amk minta maaf semua.. dan bagitau rakan-rakan BBM dan FB, twitter ... dan tidak berhenti langsung mengucap kalimah syahadah.Serius suami nampak tenang,waktu boleh je fikir yang dia macam tak risaukan aku.. ya Allah ada2 je aku ni!

last-last sampai juga di klinik.buat medical checkup,kena ambil darah,serius macam nak lari je waktu tu.. husband potpet bagi aku lupa yang doktor sedang ambil darah,namun memang takkan pernah ku lupa.. ianya sakit!!

doktor hanya memberi antibiotik yang perlu dihabiskan .. katanya tunggu result darah dulu.

keesokkannya... 14 sept 2012

dapat panggilan suruh ambil result darah ..tapi sangat2 tak larat nak bangun dan gerak sana sini..sisa-sisa darah masih ada keluar ikut hidung dan mulut.akhirnya husband je yang pergi.


doktor kata ikutkan darah memang tak ada apa2 penyakit..alhamdulillah tapi doktor langsung tak terangkan apa2 ttg kenapa keluar darah :(..dan paling pelik rasanya waktu dulu setahu nya darah jenis "O" tapi waktu buka fail ni,dalamnya tertulis bahawa saya darah jenis 'B' positif .. wawawa sangat pelik ..

sampai sekarang adalah sikit-sikit darah tu keluar,tapi saya tidak layan sangat,sendawa dah tak ada , cuma sakit belakang yang menyukarkan untuk tunduk,jika tudung jawabnya nak tegak balik memang sangat sakit!

esok dalam lepas zohor,17 sept 2012
 saya akan ke KL untuk buat rawatan rapi .. harap kalian doakan saya ya!semoga perjalanan saya ke sana dan pulang kembali dengan selamat .. dan semoga saya bebas dari sebarang penyakit.ameen ya Rabbal A'lamin







Catat Ulasan

Terima kasih kerana meninggalkan jejak

0 ulasan:



 
Copyright @2019 Ayu Balqishah | All Right Reserved
Designed By SF Design Lab | Powered By
Blogger.com