Plz likes my page

Perjalanan Hari Ini

pagi2 lah dah keluar dalam jam 8 pagi...

saya nampak ceria di dalam kereta kononnya saya yang mendrive :P ( maklumlah awal lagi jdi sy sgt seronok lalala )

perjalanan ke Bandar Baru Ampang agk sesak ... aduyai .. pastu ternampak lah yg ni hehee

ni pic dia lg satu ( dari blkang )

huh .. org sgt ramai ... jdi saya patah semula utk breakfast di Kompleks Muhibah Tmn Nirwana ..


husband makan ayam goreng je 2 ketul .. sy pula

saya order nasi lemak dan teh ais :).. selesai je makan

saya terus ke Dewan Umno di Ampang .. amik je num kena tunggu lagi dalam 2 jam lebih aduyai ..

dah amik num giliran , baru lah amik

tunngu sehingga num dipanggil , hampir sejam saya tunggu di luar menunggu suami , malas nak masuk di dalam ,saya pun duduk di kerusi luar yg disediakan.Terlihat beberapa org BN (coz dia mmg pakai baju BN),yang agk lebih tua dri sy...bagus tgk dorg saling bantu membantu..cakap pun sopan..ada sorg lelaki ni pun baik,cakap elok je..n tolong amik kan ade sorg pakcik yg sgt berumur dri sy ni angka giliran coz pakcik tu dh naik ats pun utk amik duit tapi num giliran xamik adess.. sy pun senyum kat pakcik tu.. tiba2 dia sembang ngn makcik yg tolong jaga pintu 'ramai betul org2 PAS ni amik duit,aku mmg nak tgk muka2 dorg ni amik.. mak cik tu pun sambung 'itulah maklumlah muka xmalu...dalam hati sy haish pakcik makcik ayahda bonda ni ,knp tiba2 pulak ke situ niat nya..amik duit semata nak tgk org PAS amik sekali ke..makcik tu sambung lagi...tulah kalau duit laju je,adalah muka dorg ni nmpk,lepas tu bila ditanya bagi alsan pulak yg dorg ni duit kerajaan dorang sbg rakyat layak utk amik ... sy dh mula naik pelik bila dorg tgk2 sy..mm sy diam je .. ^_^..pastu dorg potpet lagi sy mls nak dgr n amik taw...pastu ada lah sorg makcik ni..pakai baju biasa hulur tgn kat sy .. sy pun cium tgnnya tanda hormat...makcik tu tnya sy 'dh amik ke belum duitnya?.. sy pun jawab dgn muka manis,walaupn mungkin makcik tu xnmpk muka sy ,tapi sy pasti makcik tu boleh menebak sy sedang tersenyum dgn mata sy mnjdi sepet ^_^ :P ..sy tggu suami ada kat dlm .. ooo makcik tu mengoookan sy :).. makcik yg tdi dok jaga pintu tu masa mengpotpet lagi dgn org lain pula..coz paiz yg lupa amik num tadi dh pun masuk ,walaupun sy tau pakcik tu dtg lmbt dan spttnya num pakcik tu mngkin num 3k keats tapi sy yakin pakcik tu nmpk spt warga emas,jdi mngkin diberi kelonggaran utk amik awal :)...syukur Tuhan memberi kemudahan... nak dijadikan cerita ada lah makcik sorg ni pakai baju BN juga dudk sebelah makcik yg jaga pintu ni,menghulurkan air pada sy,sy menolak baik krn sy baru je lepas minum n makan pgi..jdi agk mustahil utk sy minum air lg lebih2 lagi berais pula..:)..makcik tu senyum..dan tanya sy 'dik nak tanya sikit..ya sy makcik tanya lah... adik ni org pembangkang ke...sy pun jawab .. sy belumlh pernah mengundi lg,tapi sy PUTRI ... n sy agk rapat dgn org2 yg agk ada nama ditmpat sy tggal..sy ada lah sebutkan sorg nama ni..coz sy mmg cukup kenal dia coz umh dia bawah umh sy je pun..tapi sy xnak lah mention namanya dicni.. ( setahu sy ,sy ada reg tapi huhu belum disahkan lagi..coz org yg dtg umah dok daftarkan tu kata nak anta surat tapi dh 2 tahun senyap..hehhe..tpi sy ok je..coz sy belum pk lagi nak p pangkah sape) :).. makcik yg dok potpet tdi tkedu lalu mngosok2 lengan bahu sy..sy cuma ckp kat makcik tu..maaf ya makcik sy nak ckp sikit,walau apa pun parti kita,walauapa pun yg kita pcaya,bhs perlu dijaga ,barulah org menghormati kita..mcm mn org nak pandang sebelah sini baik sebelah sn xbgus,sblah sn baik belah sini xbgus coz bila nmpk se2org tu mcm lain dri yg lain maka perli memperli kata mngata..sbb tu lah kita bangsa Melayu penganut Islam jatuh coz kita xpernah nak ubah persepsi kita pada org lain..yg baik kita je..yg buruk tu org lain,kita je betul org lain salah.. sy mcm ni sbb sy pcaya dgn apa yg sy pegang dn sy hormati semua org dan xpksa atau marah2 org kalau xikut cara sy..(sy xde niat nak kecik kan hati makcik tu tapi bg sy,sy perlu bgtau apa yg sy rsa,mgkin org lain juga rs,tapi mls nak bersuara,dan bg sy sy perlu tegur coz bila kita berbuat baik dgn ikhlas,amanah dan seangkatan dgnnya InsyaAllah kita akn bjaya dan boleh dipercaya)... anda faham ke sy tulis tu?heheh ..xphm xpe buat2 phm hikhik..
di sini sy xde niat nak burukkn sesiapa juz nak kongsikan cerita dan kebenaran...kalau sy ada tsalah ckp hope sesiapa yg terasa lalu tbaca maaf bebyk k..

Lepas settle masalah BR1M sy terus ke shah alam utk ambil kursus pengendalian makanan..kami terlewat 1 jam.. akhirnya jam 5 sy bjaya mendapatkan sijil pengendalian makanan sy ..


penat nya 1 hari berada diluar..sy makan di Plaza Shah Alam (nmpk tulisan di parking heheh) lupa tanya husband mkn kat mn tu,sy mana tau nama2 kat shah alam tu :P

akhirnya sy berjumpa mknn kegemaran sy yg baru..kalau dulu sy suka makan mknn arab di galaxy ampang namanya nasi kebab
pic ni sy amik kat google..coz pic asl dulu da hilang wawawa..spttnya ada kuah lg sedap..

sedap sgt..bg sy lah..tapi skrg dh tutup..akhirnya hari ni jumpa kedai arab yg sedap juga mknnn nya..jom tgk sy mam apa..

and yg ni husband sy makan dia pilih mandy lamb

sblm mknn sampai tadi sy sempat ambil beberapa pic...

n dah habis mkn pun sempat juga bergambar didpan restoren tu..

pastu sy pun ke umah kakak ipar sy di seksyen 9
dan bergambar juga :p

lgsg xnmpk mata hehehe.. gelap... pic nya
n yg ni sy dok tgk apalah ikan2 kat dlm ni wat ,tiba2 husband amik pic

tamat sudah cerita..last sekali mmg penat giler..masuk umah mam laksa..pastu balik ke ampang...husband dh tido..sy msih bjaga..mmg penat tpi mata xboleh lelap...mmm..insomnia lagi lah ni..

1 comments:

Anonymous said...

nice....

 
Bila Blogger Template by Ipietoon Blogger Template