Jan 5, 2012

Penat sangat

Hari ini penat sangat .. rasa sembab je ... tak tahu kenapa..asyik demam je..doc suruh tunggu dalam 2 hari lagi kalau demam lagi terus gi hospital... hari ni jejalan gi jual kek kat galaxy ampang dan ampang point... sambil menjual ,saya jalan2 cari makan juga..maklum lah saya kalau demam ,ada je pilihan macam2 nak makan .. mmmm hari ni sy makan spagetti ...  di secret recipe .. sedap jugak nama aglio apa ntah langsung xingat namanya hehe


bila dipikirkan keadaan tubuh badan dan stamina fizikal , mungkin ada kaitan dengan keguguran yang pernah saya alami.. mm yelah saya tak gi jumpa doc pun.. hanya makan ubat beli ... last jumpa doc masa kandungan berusia 9 minggu itu pun kali pertama jumpa doc..selepas dikira2 mmg 9minggu patutnya baby dalam perut sy .. tapi setelah discan tak capai 9 mggu pun , bawah 1 minggu doc tu ckp .. bila difikir semula mungkin janin dah tiada waktu awal kehamilan .. mmm .. xnak pikir dah ..dan jgn ditanya xde nak hamil lg ke.. mm buat ms ni ,belum lg ... masih fobia lagi .. macam2 org ckp mngkin kerana buatan org dulu2 ke , ada yg kata coz xhbis berubat ke .. mmm ...

mak marah jugak sbb takut nak g cuci masa mula gugur tu ... skrg dh hampir 3 bulan keguguran tapi lgsg xcek doc .. dan apa yg sy alami skrg ramai yg ckp kemungkinan sbb sy xjaga kesihatan betul2 dan sepatutnya sy perlu buat rawatan lanjut selepas keguguran krn x cuci kandungan...sy bukan xnak cuma sy rs xperlu dan rs ok walaupun sbnarnya berasa KO ..

hari ni mmg penat ,bukan hari ni je , sejak 3 4 hari ni mmg sgt penat ... badan sakit2 ...

tdi suami ada bertanya xnak ambik lesen ke , xnak g jumpa doc ke .. sy hanya mmpu jawab mm nak wat pe habis duit .. hari pun semakin dekat dgn phujungnya , xguna semua tu .. mm entah lah knp perlu itu jwpan yg diberi ... suami fhm sy ttekan dgn bmcm bebanan perasaan..segala masalah semua sudah diketahui... sy bsyukur dia boleh terima sy seadanya ... harap selamanya dia boleh terima sy .. kekurangan sy , kebodohan sy , keterlanjuran sikap sy , ketidaksempurnaan sy .. dan segalanya ttg sy ... alhamdulillah dia memberi sy waktu utk sy mberi masa pd diri sdiri ... dia sgt bersabar .. dgn kepelbagaian karenah sy dan mood sy ...

hari ini juga suami sy telah menggantikan telepon lama sy kpd yg baru, dia meminta agar ambil yg nampak lebih baik lg tapi bg sy .. wlupn xcanggih , bcukuplah boleh menerima call dan msg sudah ckup ..  telefon yg lama sudah rosak speakernya .. yelah hp lama itu pn pinjam dri amira .. amira (adeq ) pula dpt dri kwn lama nya 3tahun yg lalu heheh ...

:: sebaik-baik wanita adalah yang apabila diberi sesuatu, dia bersyukur.. dan bila tidak diberi apa-apa, dia bersabar.. yang menyenangkan hatimu, bila kamu melihatnya.. dan mentaatimu, bila kamu menyuruhnya.. ::

 ha yg ats tu adalah air mineral yg sy minum 2 kali sehari .. dan makan buah2 juga .. sy perlukan tenaga jdi perlu makan dan minum yg bkhasiat .. tapi rsnya antibodi masih begitu .. asyik lemah je .. nak bangun pun xlarat ... sellu juga pening .. nak buat rawatan susulan , sudah banyak kali sy pergi namun keputusannya ... macam2 , dan ada2 je .. 
dan apa yg sy takutkan skrg adalah leukimia .. sy takut ia kembali .. kerana tanda2 nya sudah ada .. harp2 tidaklah ... ya Tuhan jauhilah aku dri segala penyakit .. aku tahu setiap kesakitan itu adalah salah satu utk mngampunkan dosa2 kecilku namun aku kadang kala sudah tidak sanggup lagi menanggungnya...
kali entry sy mungkin agk merapu .. kerana sy sdri pun xtau dan pelik apa lah yg sy merepekkan hehehe ... tapi ini semua hanya perkongsian jika ada yg tbaca dan berasa tidak elok atau pun seangkatannya dgn nya diharap anda boleh menegur sy scr berhikmah dan berhemah .. boleh PM sy di YM :) semoga berjumpa lagi
 

0 comments:

Followers

My 1st novel

My 1st novel
sudilah baca ya

Warkah Seharum Cinta FAN

sahabat sedang menambah ilmu

Popular Posts

Archive

Powered by Blogger.

Chat

Copyright © . | Powered by Blogger
Design by Blog Oh! Blog | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com