Skip to main content

cinta....mampukah bahagia?

Cinta seperti matahari, ia tetap bercahaya. Walau malam menjelma, cahayanya pada bulan tetap menerangi kekadang ia juga gerhana tetapi akan kembali jua kecerahannya.
Cinta adalah santapan jiwa. Jiwa tanpa cinta bagai rumah yang kosong. Cinta tanpa menjiwai bagai layang-layang putus tali.
Cintu adalah buta…cinta tidak mengenal usia, paras rupa, mahupun kekayaan dan harta karun, tetapi dari keikhlasan dari hati setiap insan antara satu sama lain.
Tidak semua orang yang engkau cintai, mencintaimu dan sikap ramahmu kadang kala dibalas dengan sikap tidak sopan. Jika cinta suci tidak datang daripada tabiatnya, maka tidak ada gunanya cinta yang dibuat-buat.
Sayang tidak bermaksud cinta. Suka tidak serasi dengan cinta. Kagum tidak bererti cinta. Bangga tidak semestinya cinta. Cinta adalah CINTA .
Cinta itu seperti sinar matahari, memberi TANPA mengharap kembali. Cinta itu seperti sinar matahari, TIDAK MEMILIH siapa yang ia sinari. Cinta itu seperti sinar matahari yang MEMBERI KEHANGATAN DI HATI..
Cinta umpama ‘treasure hunt’. Cita cita dan tujuan kita satu untuk menuju ke penamat yang paling mengembirakan. Namun di dalam perjalanan kita akan menghadapi pelbagai rintangan dan cabaran. Andainya tidak mampu meneruskan, kita akan tersungkur dan hadiah utamanya akan di kebas oang lain. Tetapi tak usahlah kecewa. Walaupun hadiahnya tidak kita perolehi, tetapi keseronokannya kita sudah rasa. Jadi bercintalahsepenuh hati. Namun janganletakkan harapan terlalu tinggi.
Kekecewaan terlalu pahit untuk ditelan, terlalu payah untuk dilupakan namun dalam cinta pasti akan merasai kecewa dan dikecewakan walau bukan itu matlamat dalam setiap percintaan.
Kadangkala orang yang paling mencintaimu adalah orang yang tak pernah menyatakan cintanya padamu kerana orang itu takut kau berpaling dan menjauhinya. Dan bila dia suatu masa hilang dari pandanganmu….kau akan menyedari dia adalah cinta yang tidak pernah kau sedari….
Cinta suatu yang indah, cinta boleh buat kita gundah, cinta buat hati berdarah dan cinta jua boleh membawa kesalan yang tak sudah....moga cinta yang terbina akan kekal suci dan berkekalan ke akhir hayat..amin

Comments

Popular posts from this blog

Pemilihan makanan kucing :)

Makanan kucing ialah benda paling penting perlu ada bila kita bela kucing. Tapi berapa ramai yang consult dengan veterinarian atau baca dengan teliti dekat packet makanan tu sebelum membeli makanan kucing.Mok2 dan Chimey ialah kucing pertama yang kami pelihara.Dan 10 tahun yang lalu, saya cukup takut dengan kucing. Bukannya apa, takut kena cakar. Hahaha.

First time pelihara kucing, memang saya tak tahu apa makanan yang patut aku bagi kucing ni. Whiskas? Friskies? Iams? Nasi? Ikan kembung? Semua diorang pernah try, kecuali nasi dengan ikan kering la, haha. Dan kucing saya siMok2 memang tak pernah cerewet kecuali si Chimey (Betina) tu. Bagilah jenama apa pun kat Mok2, dia tak pernah menolak. Tak pernah bad mood bila tengok makanan.


Perkongsian ( Propolis ) kami makan tau!

Kami sekeluarga makan propolis..komen kami..yup sgt bagus..cuci dlm badan..ayah dlu kalau makan kambing mesti rs pening2 or panas tapi skrg dh x..n ayah kata selain monavie,propolis ni terbaik n sesuai tuk ayah..terbaik..kalau ada bminat nk tahu boleh PM..nk try pun boleh..beli sebotol dlu..harga 1 pack ji rm 190..nk dpt hg kawan2 leh PM..ayah selalu tak larat nak naik atas,coz rumah kami tingkat 4,mesti berhenti-berhenti dari tingkat ke tingkat sekarang alhamdulillah ayah ckp,kalau ikut cara kami .. mak akan buat air propolis dalam 1.5L air kosong tu dan letak dalam peti sejuk,jadi bila-bila masa kami nak minum,senang kami terus minum je .. tak payah nak titik2

kat sini saya kongsi kelebihannya dan seangkatan dengan nya


Cara Penggunaan Propolis ActiveAturan MakanDewasa
Amalan Harian :  Pagi atau Petang  – 15 titis setiap dos Sakit Ringan :  3 kali sehari – 15 titis setiap dos Sakit Kronik : setiap 4 jam – 15 – 33 titis setiap dos Remaja Dan Kanak Kanak 1/2 sukatan dewasa, kanak kanak …

Produk Penjagaan Wajah

hihihi.. kali ni tetiba rasa nak menulis tentang produk penjagaan wajah yg sy guna skrg ..

masa jejalan nak cari barang makeup baru di watson seri manjung (baru tau kat sini ada watson) , coz barang makeup tertinggal di KL , last2 husband ajak beli baru je kat sini.Sedang dok mencari alang2 cari sekali brg mandian bagai , tetiba ternampak produk Bio-essence Tanaka White 4x Anti Dark Fighters!