Plz likes my page

Luahan Hati Ini

PIC DIATAS BUKANLAH BILIKKU...IA TELAH DI UPLOAD DI WEB YG AKU SENDIRI SUDAH LUPA...CANTIKKAN?BILALAH DAPAT BILIK CAM NI..KOMPEM DAPAT TIDO LENA..:)


Masuk hari ni hampir seminggu aku x tidur seperti manusia biasa,yang waktu malamnya tidur.Tapi aku?Argh....kadang-kadang tersa sedikit tertekan.aku hanya boleh tidur dalam pukul 9/10 pg hggalah nak masuk Zohor.Selepas itu aku akan aktif seperti biasa.Tidur aku tidak mencukupi perjam yg spttnya.Apa lah ptt aku buat sekarang?ada juga yg mberi pdapat,ada bgus juga aku tidak dapat tidur malam kerana aku bolehlah sering bertahajud waktu itu dan mngambil kesempatan untuk merintih pd yg Esa.Meluahkan sgl yg tpendam,bkongsi masalah dgnNya.kerana waktu itu adalah diantara waktu terbaik utk kita berdoa.Seperti apa yg dianjur oleh Rasulullah SAW yg ditutur kembali olh Bilal r.a."Hendaklah kamu rajin bangun malam(bertahajud) sbb hal itu tlh mjadi kebiasaan para salih sblmmu.Dan yg mnyebabkan kamu dkt dgnNya.Juga dihapuskan dosa2 kamu,sekaligus penangkal segala penyakit yg berasal dr tubuh."(hadis riwayat Tarmizi)

Badan ni pn kadang2 serasa sengal dn lemah2,yelah tidur yg xmcukupi.Masalah aku tidak hbis2 dgn tidur.mm..sesiapa yg tbaca post ni..dan punya idea plz share...:)..

yg pernah dilakukan utk mdapat kan tidur namun x bjaya:-

mengemas tempat tidur,bersenam,minum susu,kemas ruang tamu & mop,cuci biik air & byk lg hgga aku lupa apa g yg aku buat utk mdapatkan tidur.doktor ada mbekalkan ubat tidur tapi takkan aku nak makan ubat tidur je.bulan pertama doktor bg 6 biji.skrg dh masuk bulan ke 4.masih tggl 5 biji lg.tapi..aku mkn ubat tu pun effectnya 5 jam selepas mkn pil tsebut barulah aku dpt tidur.kadang2 aku sengaja membuat bising utk mdapat phatian sepupu2ku kerana berasa iri thadap mereka yg kelihatan nyenyak...ai dh aku dpt satu pnyakit hati...kawan2 diluar sana bantulah aku menyelesaikan masalah aku yg telah sekian lama wujud sejak aku berumur 14 tahun lg..dn aku sbnarnya mula mngenali masalah tidur ini mlalui simptom2 yg ditunjukkan pdku ketika berusia 9 thun lg!tapi waktu tu tidaklah tlalu mlampau spt ini.

2 comments:

hidayah said...

masyaAllah sian kwn aku sorg nih! ko ade isomnia ke,baru aku tahu,awat x habaq awai2..leh la aku tolong doakn ke.

emm ko sorg je ke cmni dlm kuarga ko?? hmm waktu siang tido x? jgn tido waktu siang..ikut waktu yg disarankn 10 mlm msk tido,lps sbuh jgn tido sampaila mlm br la tido..so tenaga ko memg digunakn btl2.

cmne leh cmni,dlu ko ade habit tido lmbt ke? risau,aku dh la habit tido lmbt ni,bukn tak ngantok,tp paksa mata celik lg.

ayubalqishah said...

hohoho..dh lama dh...dulu masa drjah 3 aku suka dengar lagu...tgh2 mlm...pastu dh mbawa smpai ke asrama xleh tido...aku sorg je yg paling teruk...

 
Bila Blogger Template by Ipietoon Blogger Template