Plz likes my page

satu malam yang hening

Nampak tajuk pun tau dh nak cerita tentang 1 malam..

1 malam tu selepas tulis entry 17 ogos .. hati terdetik bertanyakan sesuatu kepada suamiku.Soalan yang mungkin bagiku menimbulkan kecemburuan atau mungkin tidak.Aku menanyakan persoalan yang sering bermain dibenak fikiranku .. malahan hati jua berkata-kata.kenapa hati ni tak tenang ya?tetap mengenangkan kisah lalu.. kenapa rasa terlalu bersalah?kenapa mesti saya?kenapa ia menghantui?sedangkan saya sendiri yang memilih menjadi begini.. kenapa mak dan ayahnya wat macam tu?kenapa.kenapa... serius rasa nak menangis lagi.Tapi en.hubby hanya mengatakan,yang dia tidak pernah bercinta selepas habis sekolah.Aku yang pertama.Ku katakan padanya bahawa aku ingin tenang tanpa ada kesan silam.Tapi dia hanya mengatakan,biarlah ia berlalu.Usah dikenang.Tak mendatangkan hasil pun katanya.Dan blabla.huhuhu.Ringkas shj jwpannya.en hubby memang seorang yang tak suka pening2.tak suka amik tahu tentang cerita orang.jika tahu cukup sekadar tahu,takkan disuruh nya menyambung cerita walau pun yg ditahunya tanpa penamat.Tapi saya dah tahu .. nk tahu smpai habis.Berbeza betul kami.Alhamdulillah hati sedikit tenang dgn jawapannya walaupun tidak memuaskan.Biasalah kan manusia tidak pernah puas.Mmm..

Ok utk 1 malam yang ini,ku terbaca 1 status.Tentang jawapan yang ku cari.walaupn mungkin hanya kebetulan.Atau memg ditujukan."tadah tangan,mintalah pada Tuhan.Namun jika apa yang didoa tak termakbul sekalipun,insyaAllah hati tetap akan tenang"..status ini bukanlah 100% ku copy.. telah ku ubah agar tidak nampak tlalu dari penulis status.pang!rasa macam nah kau jawapannya.aku dh kasi ke ko.kalau xtau jugak xtaulah...mm serius memg rs mcm dituju kepadaku.ngam pula memg status nya ditulis pd 19hb ogos..tarikh entry ku yg lapuk tu ditulis adalah 17 ogos .. makna kata mungkin Allah SWT telah menggerakkan hati penulis utk aku mendapat jawapan.huhu.Kerja Allah SWT kan tiada siapa yang ketahui.Hanya Allah SWT shj yang tahu apa yg terbaik.

Sekarang hidup mesti diteruskan.Allah SWT sahaja yang mengetahui.Moga segalanya berjalan lancar.aku dan dia... manakala kamu dan sidia..Biarlah orang mahu pikir apa tentang tulisan ku ini.Yang penting aku lebih berasa sedikit selesa dan tenang setelah meluahkan.

Walaupn rs seperti dibenci kerana tbaca persoalannya tentang haiwan kesayanganku,lalu aku mengomen dgn tujuan dpt mbantu.sekali bila cari semula,ianya sudah dipadam.huhu.tak pe..bersangka baik.mungkin mahu menjaga hati.atau dh ada jawapan pasti.atau tak mahu nanti ada yg berteka teki.

Apa pun kini.Saat ini.Hatiku bertambah tenang tanpa sangsi.insyaAllah...

Panjangkan lah jodoh kami yang telah Kau aturkan ya Allah,ya Rahman,ya Rahim... ameen





0 comments:

 
Bila Blogger Template by Ipietoon Blogger Template