Skip to main content

keyakinan berdepan

Hampir sebulan sudah sy sudah memilih tidak berniqab.Ya,sebelum sy bpegang kepada sunat.Sy tidak pernah merancang utk tidak berniqab,tapi apakan daya ada yang lebih mengetahui apa yg terbaik buat sy.

Aidilfitri tahun ini sy tidak berniqab.Memang agak janggal,namun sy perlu belajar utk itu.Migrain yg teruk adalah salah 1 penyebabnya.Alhamdulillah insan terdekat boleh terima perubahan sy.Hampir 3 tahun lebih berniqab.Memilih utk mbuka niqab adalah bukan tlalu mjadia bahan bualan berbanding berniqab dulu.Yalah,ramai yg agak ganjil melihat sy,seperti alien turun dri planet agaknya.hehehe..

Hati memang berat,sgt berat utk melepaskan kebiasaan.Namun demi kesihatan,dan org2 tsayang sy tpksa jua memilih setelah berbulan2 memikirkannya.huhu.Akhirnya ditunjukki kn jwpan.Alhamdulillah.

Sebenarnya hati ini masih ada satu dua perkara yg masih tidak dpt ditenteramkan sepenuhnya.Walaupun hampir 4 tahun melupakan,namun ia tetap bermain di sudut hati paling dalam.Hendak kata melakukan salah mungkin ia juga.Atau mungkin ianya adalah tindakan paling betul sy lakukan.

Memberi kesengsaraan yg turut sama dirasai dengan kebahagiaan yg dinikmatinya sekarang.Wallahualam.Berkali maaf diungkap namun hati tetap pedih.Jauh disudut hati ini tidak mahukannya,tapi apakan daya terpaksa.Dan sekarang masing2 sudah punya kehidupan tsendiri.Semoga apa yg diimpikan keluarganya tercapai.

Meninggalkan kisah silam yg indah tcipta dahulu mungkin boleh.Namun memadam kisah silam ianya sgt tidak mungkin.Namun utk kisah yg sekarang adalah ciptaan utk masa hadapan,semoga membawanya hingga ke syurga sana.

Inilah org kata berjanji itu perlu ditepati,walaupn masing2 mkhianati ia tetap mhantui.

Sekarang janji sudah tkubur.
Sekarang apa yg pasti janji sebelum dimuka bumi,janji  sesudah diikat janji..
Itulah yg perlu aku dahului.
Moga hati ini tenang setenangnya..bersama janji kebahagian masa hadapan.

Kau bahagia.aku bahagia. Walau pun tidak dapat digantikan dgn persahabatan cukuplah yg aku tahu engkau sudah menemukan pelangimu.. dan aku bersama bulanku.Moga jodoh kita berdua bersama pasangan kekal bahagia hingga ke syurga..


Aku sudah menemukan jawapan yang dicari.Walaupun agak berat,namun aku perlu menghentikan dari menyalahkan orang lain dan situasi... ianya sudah mjdi kisah silam.Dan tidak mungkin akan mjadi kisah akan dtg tanpa izinNya.Kepada yg menegetahui kisah2 ini .. doakan lah kebahagiaan kami bersama pasangan kekal selamanya hingga ke syurga sana..ameen.



Comments

Popular posts from this blog

Pemilihan makanan kucing :)

Makanan kucing ialah benda paling penting perlu ada bila kita bela kucing. Tapi berapa ramai yang consult dengan veterinarian atau baca dengan teliti dekat packet makanan tu sebelum membeli makanan kucing.Mok2 dan Chimey ialah kucing pertama yang kami pelihara.Dan 10 tahun yang lalu, saya cukup takut dengan kucing. Bukannya apa, takut kena cakar. Hahaha.

First time pelihara kucing, memang saya tak tahu apa makanan yang patut aku bagi kucing ni. Whiskas? Friskies? Iams? Nasi? Ikan kembung? Semua diorang pernah try, kecuali nasi dengan ikan kering la, haha. Dan kucing saya siMok2 memang tak pernah cerewet kecuali si Chimey (Betina) tu. Bagilah jenama apa pun kat Mok2, dia tak pernah menolak. Tak pernah bad mood bila tengok makanan.


Perkongsian ( Propolis ) kami makan tau!

Kami sekeluarga makan propolis..komen kami..yup sgt bagus..cuci dlm badan..ayah dlu kalau makan kambing mesti rs pening2 or panas tapi skrg dh x..n ayah kata selain monavie,propolis ni terbaik n sesuai tuk ayah..terbaik..kalau ada bminat nk tahu boleh PM..nk try pun boleh..beli sebotol dlu..harga 1 pack ji rm 190..nk dpt hg kawan2 leh PM..ayah selalu tak larat nak naik atas,coz rumah kami tingkat 4,mesti berhenti-berhenti dari tingkat ke tingkat sekarang alhamdulillah ayah ckp,kalau ikut cara kami .. mak akan buat air propolis dalam 1.5L air kosong tu dan letak dalam peti sejuk,jadi bila-bila masa kami nak minum,senang kami terus minum je .. tak payah nak titik2

kat sini saya kongsi kelebihannya dan seangkatan dengan nya


Cara Penggunaan Propolis ActiveAturan MakanDewasa
Amalan Harian :  Pagi atau Petang  – 15 titis setiap dos Sakit Ringan :  3 kali sehari – 15 titis setiap dos Sakit Kronik : setiap 4 jam – 15 – 33 titis setiap dos Remaja Dan Kanak Kanak 1/2 sukatan dewasa, kanak kanak …

Produk Penjagaan Wajah

hihihi.. kali ni tetiba rasa nak menulis tentang produk penjagaan wajah yg sy guna skrg ..

masa jejalan nak cari barang makeup baru di watson seri manjung (baru tau kat sini ada watson) , coz barang makeup tertinggal di KL , last2 husband ajak beli baru je kat sini.Sedang dok mencari alang2 cari sekali brg mandian bagai , tetiba ternampak produk Bio-essence Tanaka White 4x Anti Dark Fighters!