Jan 8, 2012

Lagi satu perkongsian BERMAKNA



Masya Allah .. Moga kita tergolong di dalam orang-orang baik di dalam agama dan taat pada agama .. amin ya Rabbi ...

Firman Allah dalam ayat 132 surah al-Baqarah yang bermaksud:

Dan Nabi Ibrahim pun berwasiat dengan ugama itu kepada anak-anaknya, dan (demikian juga) Nabi Yaakub (berwasiat kepada anak-anaknya) katanya: “Wahai anak-anakku! Sesungguhnya Allah telah memilih ugama (Islam) ini menjadi ikutan kamu,maka janganlah kamu mati melainkan kamu dalam keadaan Islam.”


Berkatalah anak Adam: Hartaku! Hartaku! Maka sabda Nabi :

“Sedangkan engkau sebenarnya tidak memiliki daripada hartamu kecuali apa yang telah engkau makan lalu menjadi najis isi jamban, apa yang engkau pakai maka ia menjadi lusuh lalu dibuang atau apa yang engkau sedekah hanya ia yang kekal menjadi bekalan.” (Riwayat Muslim)

Firman Allah dalam surah al-A’ala ayat 14-17 yang bermaksud:

“Sesungguhnya berjayalah orang yang (setelah menerima peringatan itu ) berusaha membersihkan dirinya (dengan taat dan amal yang soleh). Dan menyebut-nyebut dengan lidah dan hatinya akan nama Tuhannya serta mengerjakan sembahyang (dengan khusyuk). (Tetapi kebanyakan kamu tidak melakukan yang demikian), bahkan kamu utamakan kehidupan dunia; Padahal kehidupan akhirat lebih baik dan lebih kekal.”

Rasulullah SAW bersabda:

“Sesiapa yang menjadikan dunia sebagai harapannya, nescaya Allah akan mencerai-beraikan urusannya dan menjadikan kefaqiran berada di depan matanya dan dunia tidak akan datang kepadanya melainkan sekadar apa yang telah ditetapkan baginya. Dan sesiapa yang akhirat menjadi harapannya nescaya Allah akan mempersatukan baginya urusan serta menjadikan rasa cukup di dalam hatinya dan dunia akan datang kepadanya dalam keadaan patuh dan hina.” (Riwayat Ibnu Majah)

Ya Allah ya Tuhan ku jadikan lah aku seorang yang cintakan akhirat ... Matikanlah aku didalam ISLAM .. matikanlah ahli keluargaku, saudara maraku dan seluruh umat ISLAM mati didalam agamaku agama ISLAM .. ALLAHUAKBAR!!

amin ya ALLAH ... selawat ke atas NABI SAW ...

Sabda Rasullah SAW : Barangsiapa yang berselawat keatasku sekali, nescaya Allah akan turunkan rahmat keatasnya 10 kali ganda - (HR Muslim.)

0 comments:

Followers

My 1st novel

My 1st novel
sudilah baca ya

Warkah Seharum Cinta FAN

sahabat sedang menambah ilmu

Popular Posts

Archive

Powered by Blogger.

Chat

Copyright © . | Powered by Blogger
Design by Blog Oh! Blog | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com