Jan 20, 2010

1 minit yang bernilai

Hari ini kerja di opis agak banyak juga, dengan kebosanan tahap gaban, jari cantikku (perasan hahah) memetik suis radio, putar punya putar kat scroll cari frekuensi terjumpa satu radio yg dulunya klasik FM, 93.9.Kedengaran cantik je radio ni (coz xde bunyi bising, kriuk3 (xpasti betul ke x bunyinya) huhu).


Rupanya dah tukar ke Radio 24 rupanya.Sedang asyik mendengar sambil membuat keje2 opis, tiba2 tdengar DJ radio membaca soalan, tangan laju je amik pen ngn kertas salin 5 soalan.laju gile DJ tu baca.Last sekali DJ tu cakap kalau dapat jawab ada hadiah menanti..Dah lama x masuk bende2 ni kat radio last kat Radio Era.Xpelah cube je  (bisik hati)..Masalahnya adess...nombor tepon radio ni xde...Dorang bg masa dalam sejam dua untuk kita cari jawapan..Apa yang dicari oleh daku yg comey ni huhu..adalah nombor tepon dorang..carilah kat cik google..huhu..jumpa...

Tetibe ada iklan soh call n dgn lajunya DJ perempuan tu sebut nombor tepon..jantung mulalah berdegup nasib betul yg telah diberi cik google..

Dengan pantas jari cantikku mendail nombor tepon tersebut..

"Mmm..Hello ni radio..."(daku terdiam) coz xingat radio apa.Curik2 dgr pe yg disebut DJ pompuan tu nama radio dorang coz yg call DJ lelaki...orang yg angkat tu lak bukn nak sambungkan kata2 ku yang cantik ni..adesss

"Ni radio 24 ke?"

"Aar.." jawab orang radio tu.

"Saya nak jawab soklan trivia 24 tu"

"aaar..bg no tepon nanti sy call balik"orang radio tu ckp..huhu

"012-944****"

"Ok nnti kami telefon balik"

"Boleh x ulang soalan nombor 2?"

orang tu pun ulang lah..huhu

"ok,terima kasih"

Dup2 jantung huhu.menunggu panggilan.

Telefon merahku berbunyi lagu Menyesal dari Ressa..

"Assalammualaikum"kataku

"waalaikummussalam, cik ayu siap sedia utk on air"

"ok"

Dengar lah dicorong radio dj tu menyebut nama ku,mngata kan yg daku kini sedang mnanti utk mjawab soalan..

Ok, cik ayu dalam masa 1 Minit sila jawab ya kelima2 soalan dengan betul..

"InsyaAllah sy cuba, ni pcubaaan ptama sy dalam radio ni, n hari ini juga ptama kali sy dgr radio ni"terang ku panjang lebar.

"oooo...xsangka dh dapat telefon ya,"sampuk DJ perempuan tu..

Ok cik ayu soalannya.DJ lelaki itu bersuara.

DJ-Azizah dalam teater P.Ramlee muzikal siapa pelakonnya?
ayu- Siti Nurhaliza

DJ- maksud choronophobia
ayu- takut pada waktu

DJ- kereta lembu berhias melaka yg pernah memenangi kereta berhias direka oleh siapa? (xpasti betul or x soklannya) tapi bih kurang lah huhu
ayu- Abu Samah Ismail

DJ - Joa Quim bunga orkid kebangsaan singapura tahun 1893 dijumpai di kebun siapa?
ayu - kebun Agnes Joaquim

DJ - Nama kan 5 warna proton keluaran pertama?
ayu- biru muda, biru tua, coklat, putih & merah

DJ perempuan: Anda pasti dengan jawapan anda?anda masih punya 10 saat lagi..
ayu                :mmm insyaAllah ye kot (daku mengeluh pendek)


DJ- ok kita tunggu apa kata penerbit

Ding2 (bunyi cam loceng yg xpasti loceng pe)

DJ perempuan :wah tahniah anda telah memenangi RM 3++...

ayu                 :Alhamdulillah.betul ke ni?terima kasih ya...(gembira dihati)huhu

DJ perempuan  : tahniah ye, xsangka pendengar baru dengar hari ini dengan hanya sekali percubaan, dah boleh menang...

Last sekali dorg pun amik lah num IC,nama, n alamatku...alhamdulillah...

terima kasih Ya Allah, diatas rezeki yang x disangka ini..





0 comments:

Followers

My 1st novel

My 1st novel
sudilah baca ya

Warkah Seharum Cinta FAN

sahabat sedang menambah ilmu

Popular Posts

Archive

Powered by Blogger.

Chat

Copyright © . | Powered by Blogger
Design by Blog Oh! Blog | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com