1 Jun 2020

MONSTERA SEAKAN PENGGANTI AIR PURIFIER

MONSTERA YANG SEAKAN AIR PURIFIER 

Untuk rumah yang tiada air freshner atau pun air purifier, apa kata cari pokok yang boleh bantu segarkan kediaman kau orang. Selain snake plant yang sedang hangat diviralkan mampu memberi udara yang lebih bersih dan menyegarkan, apa kata korang cari pokok monsfera deliciosa ni.

Dengan keunikan daunnya, mampu menyerikan lagi ruang rumah korang.

Apa yang paling best, monstera ini dikatakan mampu memperbaiki kualiti udara dengan menyerap karbon dioksida dan menghasilkan oksigen pada waktu malam. Tambahan lagi, dengan keadaan bumi yang semakin menghilang hijaunya, apa kata korang 'grab' satu pokok monstera ni dan letakkan di sudut ruang tamu rumah korang.

Tetamu datang mesti terpikat. Ha.. Dah bila terpikat, time ni boleh lah korang buat duit pula, ambil order, dan hantar ke rumah. Kan bijak tu.

Apa yang tambah BEST, monstera ni mampu menyerap formaldehyde dalam udara. Formaldehyde kalau di sekeliling kita, ianya datang dari asap rokok, bahan terbakar, asap atau gas yang tidak kelihatan. Jadi bila pokok ni mampu menyerapnya, pastilah ianya HEBAT kan ciptaan Tuhan yang satu ni.

Dah baca? Diizinkan share. Tak salah berkongsi ilmu kan?

P/S maaf andai ada tersalah tafsiran mengenai Formaldhyde.. Jika salah minta toling betulkan 💕




 
Copyright @2019 Ayu Balqishah | All Right Reserved
Designed By SF Design Lab | Powered By
Blogger.com