9 Dis 2018

Buat DUIT dari RUMAH

okay arini saje ayu nak share, untuk sesiapa yang pernah nak cuba nak tanya tapi segan silu nak tanya pasal ni..

"BUAT DUIT DARI RUMAH"

Bagi yang suka sangat menulis, kaki sembang, suka baca komen kat KRT oOpss..dan paling penting ada internet.. dan topup tiap bulan, hidupkan internet semata nak buat kerja tak mendatangkan faedah.. baik kau bikin duit dari RUMAH bolehlah buat tambah-tambah apa yang ada.

Lagi pun dengan hidup yang semakin tinggi kos sara hidup, kita perlulah BIJAK mengambil dan mencipta peluang..kalau tidak dok ajelah di takuk lama.


Baiklah.. mesti boring dah kan.. mana entry TAJUK asal.. buat duit dari RUMAH ni.



Untuk anak orang kaya setakat RM98 , mungkin tak ada makna untuk korang.. tapi apa yang ayu nak padaorang yang betul-betul nak tahu dan RAJIN cari macam mana nak buat duit.. benda ni dari ringgit boleh jadi ratus ringgit, ribu ringgit.. dan ada yang dah berjaya jadikan satu kerjaya lagi.. jadi yang tak nak tahu sila klik butang pangkah.

Okay jom kita mula.. apa yang korang kena 1st kena ada adalah blog. Blog ni tempat korang luahkan perasaan.. share benda berguna kat orang.. nak share benda tak guna pun boleh.. tapi kalau kena banned jangan nak maki hamun lak kan.. kehkeh

blog, korang boleh buat dekat blogger.com 
Senang je nak buatnya , ikut je step by step..
Ha untuk pengetahuan korang, blog ayu dah pun berumur hampir 10 tahun.. applause sikit..hihi alhamdulillah..

So sekarang korang dah ada blog kan? 
Sekarang korang boleh register blog korang kat bakal majikan korang pulak..hahaha.. diaorang lah yang akan bayar korang nanti, bila blog korang dah buat duit.. 

klik sininuffnang.com.my


Klik dekat join NUFFNANG


Register aje ikut step by step..

Okay dah settle bab register, sign in.. lepas tu pergi ke manage blog.. okay ni bab paling PENTING.. dan tolong jangan skip..


Bila dah klik.. korang akan jumpa macam kat bawah ni.. dah jumpa? cun tekan kat ADD A BLOG..



korang FOLLOW je step.. URL korang tau kan nak amik kat mana.. blog yang korang dah create kat website blogger tadi.. contoh nama minahbagicake.blogspot.com korang copy je kat bahagian atas tu.. bahagian atas blog korang ya bukan blog ayu.. kang jenuh , sampai akhir zaman lak tak jumpa-jumpa jalan .. huhuhu

dah settle bab tadi, blog url pun dah letak, sekarang klik kat + ADD UNIT.. ayu tak buat pun +ADD MOBILE UNIT.. tak dan lagi.. mungkin settle jap lagi bebel kat sini.. ayu buat add mobile tu pulak.. kiranya orang tu bukak pakai phone blog korang, dia boleh nampak iklan tajaan di blog korang..


okay nampak tak bintik atau circle kat bawah gambar tu.. yang tu korang kena klik satu demi satu okay? untuk pilih dekat mana korang nak iklan tu berada. Di atas ke.. bawah ke ..tepi ke.. korang klik je.. dan tekan NEXT..


okay dah klik , atau dah pilihkan kat mana korang nak iklan berjalan kat blog korang.. okay copy PASTE je.. benda tu dan tekan perkataan NEXT kat bawah dia..ikut STEP by STEP jangan ada tertinggal. 

okay SETTLE.. macam mana korang nak dapat duit? dengan ada nya iklan tu dari klik dari iklan yang datangnya dari blog korang.. korang akan dibayar.. tapi jangan lak korang klik sendiri.. tak ada maknanya okay? sebab pihak nuffnang leh detect.. apa pun GOOD LUCK.. nanti ayu share lagi cara buat duit dari rumah jugak,tanpa keluarkan modal.. tapi MODAL topup tu, still kenalah kan.. takkan tu pun nak berkira ya tak? topup semata nak berwassap dengan aweks atau boyfriend boleh pulak.. dah alang-alang tu .. seluk pekasam biar sampai ke pangkal lengan..eh terkeluar pulak peribahasa hehehe.. 

okay ada benda nak tanya? Tinggal je komen kat bawah.. seandainya ada cinta ayu jawab.. eh silap seandainya ayu tahu.. ayu tolong jawab.. kalau tidak ku hanya mampu tersenyum jelah.. hahahaha

okay rasa bermanfaat sila share.. dan tolong klik iklan yang korang nampak dia lalu kat blog ni ya... hari ni korang tolong klik iklan ayu.. esok lusa mana tahu iklan korang pulak ayu tolong klik ye tak? 😆





Catat Ulasan

Terima kasih kerana meninggalkan jejak

0 ulasan:



 
Copyright @2019 Ayu Balqishah | All Right Reserved
Designed By SF Design Lab | Powered By
Blogger.com