17 Ogo 2014

keyakinan berdepan

Hampir sebulan sudah sy sudah memilih tidak berniqab.Ya,sebelum sy bpegang kepada sunat.Sy tidak pernah merancang utk tidak berniqab,tapi apakan daya ada yang lebih mengetahui apa yg terbaik buat sy.

Aidilfitri tahun ini sy tidak berniqab.Memang agak janggal,namun sy perlu belajar utk itu.Migrain yg teruk adalah salah 1 penyebabnya.Alhamdulillah insan terdekat boleh terima perubahan sy.Hampir 3 tahun lebih berniqab.Memilih utk mbuka niqab adalah bukan tlalu mjadia bahan bualan berbanding berniqab dulu.Yalah,ramai yg agak ganjil melihat sy,seperti alien turun dri planet agaknya.hehehe..

Hati memang berat,sgt berat utk melepaskan kebiasaan.Namun demi kesihatan,dan org2 tsayang sy tpksa jua memilih setelah berbulan2 memikirkannya.huhu.Akhirnya ditunjukki kn jwpan.Alhamdulillah.

Sebenarnya hati ini masih ada satu dua perkara yg masih tidak dpt ditenteramkan sepenuhnya.Walaupun hampir 4 tahun melupakan,namun ia tetap bermain di sudut hati paling dalam.Hendak kata melakukan salah mungkin ia juga.Atau mungkin ianya adalah tindakan paling betul sy lakukan.

Memberi kesengsaraan yg turut sama dirasai dengan kebahagiaan yg dinikmatinya sekarang.Wallahualam.Berkali maaf diungkap namun hati tetap pedih.Jauh disudut hati ini tidak mahukannya,tapi apakan daya terpaksa.Dan sekarang masing2 sudah punya kehidupan tsendiri.Semoga apa yg diimpikan keluarganya tercapai.

Meninggalkan kisah silam yg indah tcipta dahulu mungkin boleh.Namun memadam kisah silam ianya sgt tidak mungkin.Namun utk kisah yg sekarang adalah ciptaan utk masa hadapan,semoga membawanya hingga ke syurga sana.

Inilah org kata berjanji itu perlu ditepati,walaupn masing2 mkhianati ia tetap mhantui.

Sekarang janji sudah tkubur.
Sekarang apa yg pasti janji sebelum dimuka bumi,janji  sesudah diikat janji..
Itulah yg perlu aku dahului.
Moga hati ini tenang setenangnya..bersama janji kebahagian masa hadapan.

Kau bahagia.aku bahagia. Walau pun tidak dapat digantikan dgn persahabatan cukuplah yg aku tahu engkau sudah menemukan pelangimu.. dan aku bersama bulanku.Moga jodoh kita berdua bersama pasangan kekal bahagia hingga ke syurga..


Aku sudah menemukan jawapan yang dicari.Walaupun agak berat,namun aku perlu menghentikan dari menyalahkan orang lain dan situasi... ianya sudah mjdi kisah silam.Dan tidak mungkin akan mjadi kisah akan dtg tanpa izinNya.Kepada yg menegetahui kisah2 ini .. doakan lah kebahagiaan kami bersama pasangan kekal selamanya hingga ke syurga sana..ameen.






Catat Ulasan

Terima kasih kerana meninggalkan jejak

0 ulasan:



 
Copyright @2019 Ayu Balqishah | All Right Reserved
Designed By SF Design Lab | Powered By
Blogger.com