Skip to main content

Posts

Showing posts from 2010

Cinta Antara Kita

Hari ni saje nak kongsi tips yg sy ambil dri Blues Untuk Aku..skrg dh xde rsnya .. melalui apa yg diterangkan..bila fikir balik betul kah ini yg diidamkan oleh si jejaka2 diluar sana?pic sy kat ats tu saje je sy attach..hikhik..agk2 ade ke ciri2 tu kat sy?lallalaaa..kalau ada alhamdulillah kalau xde??akan diperbaiki :p..sama2lah berubah ke arah kebaikan..bukan untuk menjadi rebutan tetapi untuk kebahagiaan :)

Wanita Solehah Perhiasan Indah di Dunia. Inilah salah satu persediaan kita untuk menjadi wanita yang disukai oleh suami. Banyak lelaki yg terpikat pada wanita yg bersikap keibuan, lembut, mengambil berat dan penuh kasih sayang. Wajah yg keibuan mampu membuat lelaki berasa tenteram ketika sedang stress, cemas dan gelisah dan senang hati ketika mahu bermanja. Jangan tunggu sampai melahirkan baru nak tonjolkan sikap keibuan. Setiap wanita ada potensi keibuan dalam diri masing-masing.

1. Keanak-anakkan Dalam batas yg wajar, sifat keanak-anakan seorang wanita menjadi daya tari…

Kenapa Tak Rogol Saya?

Kisah benar ini berlaku di US.


Ia tentang seorang wanita dari Malaysia yang bekerja di US. Dia memakai tudung dan memiliki akhlak yang
bagus.

Suatu malam perempuan ini dalam
perjalanan balik ke rumah dari tempat kerjanya. Kebetulan dia mengambil jalan singkat untuk pulang. Jalan
yang diambil pula agak tersorok dan
tidak banyak orang yang lalu lalang pada masa itu.

Disebabkan hari yang agak sudah lewat,
berjalan di jalan yang agak gelap sebegitu membuatkan dia agak gelisah dan rasa
takut. Lebih-lebih lagi dia berjalan
bersaorangan.

Tiba-tiba dia nampak ada seorang lelaki (kulit putih Amerika) bersandar di dinding di tepi lorong
itu. Dia sudah mula rasa takut dan tak
sedap hati. Apa yang dia boleh buat waktu tu adalah berdoa ke hadrat Allah memohon keselamatan atas dirinya. Dia baca
ayat Kursi dengan penuh pengharapan agar
Allah membantu dia disaat itu.

Masa dia melepasi tempat lelaki itu
bersandar, dia sempat menoleh dan dapat mengecam muka lelaki itu. Nasib
baik lelaki itu bu…

kelebihan menjadi wanita

Kelebihan kita menjadi perempuan:

1. Seorang wanita solehah adalah lebih baik daripada 70 orang wali,

2. Seorang wanita solehah adalah lebih baik daripada 70 lelaki soleh,
3. Seorang wanita yang jahat adalah lebih buruk daripada 1,000 lelaki yang jahat,
4. 2 rakaat solat dari wanita yang hamil adalah lebih baik daripada 80 rakaat solat wanita yang tidak hamil,
5. Wanita yang memberi minum susu dada kepada anaknya akan dapat satu pahala daripada tiap-tiap titik susu yang diberikannya.
6. Wanita yang melayan dengan baik suami yang pulang ke rumah didalam keadaan letih akan mendapat pahala jihad.
7. Wanita yang habiskan malamnya dengan tidur yang tidak selesa kerana menjaga anaknya yang sakit akan mendapat pahala seperti membebaskan 20 orang hamba.
8. Wanita yang melihat suaminya dengan kasih sayang dan suami yang melihat isterinya dengan kasih sayang akan dipandang Allah dengan penuh rahmat.
9. Wanita yang menyebabkan suaminya keluar dan berjuang ke jalan Allah dan kemudian me…

Second Life

jom join SECOND LIFE..

best tau...nak join?saya?saya dh join dh hehee..ni avatar sy n kwn sy :)


Get Started It’s Time to Try Second Life for Work We understand that working in Second Life, or any virtual world, is a new experience for most organizations. So, we’re here to make it as easy as possible. Here’s the step-by-step guide to help you get started.
Confirm Access to Second Life Many organizations have strict firewall policies that prevent Second Life from running on enterprise or government computers. As a first step, you should contact your IT department and find out whether your firewall will accept a UDP protocol. If not, then we encourage you to work with your technology team to authorize the Second Life stream into your network. If they have questions about Second Life security, point them to this article on security in Second Life.
Additionally, Second Life runs best on newer computers with advanced graphics cards. To learn more about specific system requiremen…

Hakikat Tudung

gambar adalah hiasan semata-mata
"Aku mencintaimu kerana agama yang ada padamu, jika kau hilangkan agama dalam dirimu, hilanglah cintaku padamu."

(Imam Nawawi)

KISAH BENAR

Saya ingin bercerita mengenai kisah adik saya, nur annisa, seorang gadis yang baru menginjak dewasa tetapi agak kasar dan suka berkelakuan seperti lelaki.

Ketika usianya mencecah 17 tahun, perkembangan tingkah lakunya benar-benar membimbangkan ibu.

Dia sering membawa teman-teman lelakinya pulang kerumah. Situasi ini menyebabkan ibu tidak senang tambahan pula ibu merupakan guru al_Quran. Bagi mengelakkan pergaulan yang terlalu bebas, ibu telah meminta adik memakai tudung.

Permintaan ibu itu ditolaknya sehingga seringkali berlaku pertengkaran-pertengkaran kecil antara mereka. Pernah pada suatu masa, adik berkata dengan suara yang agak keras, “cuba mama tengok, jiran-jiran kita pun ada yang anaknya pakai tudung, tapi perangainya sama je macam orang yang tak pakai tudung. Sampai kawan-kawan ani ka…

Rasulullah SAW Menangis Ketika Di Padang Masyar

wahai kawan2ku,saudara-maraku..dan semua pembaca blogku,sama2 menghayati mengenai tentang MULIANYA RASULLULAH SAW..saya yang membacanya juga menangis,setelah membacanya..masyaAllah..mulia sungguh hatimu..kekasih ALLAH SWT..
 Dari Usman bin Affan bin Dahaak bin Muzahim
daripada Abbas ra, bapa saudara Rasulullah SAW
dari Rasulullah SAW telah bersabda, yang
bermaksud:   "Aku adalah orang (manusia) yang paling awal
dibangkitkan dari kubur (bumi) pada hari kiamat
yang tiada kebanggaan. Bagiku ada syafaat pada
hari kiamat yang tiada kemegahan. Bendera
pujian di tanganku dan nabi-nabi keseluruhannya
berada di bawah benderaku. Umatku adalah umat
yang terbaik. Mereka adalah umat yang pertama
dihisab sebelum umat yang lain. Ketika mereka
bangkit dari kubur, mereka akan mengibas
(membuang) tanah yang ada di atas kepala
mereka. Mereka semua akan berkata: "Kami
bersaksi bahawa tiada Tuhan melainkan Allah dan
kami bersaksi bahawa Muhammad itu Rasulullah.
Inilah yang telah …